Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Fortell meg om iMessage

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-14, 14:21   #21
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om iMessage

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Velg bort streaming, netflix, nrk, spotify etc. (Jeg gikk på en smell da fireåringen så newton på mobilnettet. ) Sånt bruker mye data.

Men med Spotify er det jo bare å velge offline mode? Jeg streamer ellers aldri på mobildata.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 20:45   #22
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Så jeg som ikke har mobildata påslått annet enn når jeg trenger det, bør altså slå av funksjonen? For fungerer den så samme måte som med mms, at det ikke kan sendes over trådløst nett, men kun via mobildata?

Eller bør jeg begynne å ha mobildata slått på hele tiden?

Hvorfor har du mobildata avslått? Du har jo helt sikkert noe datatrafikk inkludert i abbonementet? Hvis ikke bør du skru av iMessage, ja, for ellers får du ikke de meldingene før du er på et trådløst nett. Med mindre de som sender til deg kommer på å sjekke om meldingene står som levert, og sender dem som SMS hvis ikke.

Gammel 07-04-14, 20:50   #23
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du er bevisst på ikkje å streame film (og musikk) utanfor trådlaust nett er det ingen grunn til å skru av mobildata anna enn på utanlandsturar.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 20:53   #24
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor i alle dager har du mobildata avslått når du har så mye nettbruk tilgjengelig i abonnementet? Jeg har et romslig abonnement, synes jeg, med 1GB, og jeg bruker mobildata masse. (Grensen går ved å se på Netflix på bussen, liksom, med med ditt abonnement hadde jeg trolig gjort det også.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 20:56   #25
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvorfor i alle dager har du mobildata avslått når du har så mye nettbruk tilgjengelig i abonnementet? Jeg har et romslig abonnement, synes jeg, med 1GB, og jeg bruker mobildata masse. (Grensen går ved å se på Netflix på bussen, liksom, med med ditt abonnement hadde jeg trolig gjort det også.)

Ikke en gang jeg klarer å bruke opp den gigabyten jeg har inkludert, og da mener gubben det må være greit gjennomførbart for de fleste.

Gammel 08-04-14, 00:48   #26
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg streamer musikk, ser på youtube og netflix på telefonen og teller ikke mengde i det hele tatt. Ligger litt over 1 gig i måneden ca.

Gammel 08-04-14, 00:55   #27
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker mobildata over en lav sko, streamer både det ene og det andre. Har veldig sjeldent gått over grensen på 1.5 gigabyte. Jeg har telenor-appen, der jeg hele tiden kan se hvor mye datatrafikk (eller sms og taletid) jeg har igjen.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 00:58   #28
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Jeg sparer masse på å bruke iMessage. Søs bor utenlands og vi kan sende ubegrenset meldinger og bilder uten at det koster skjorta.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 09:13   #29
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK, da har jeg slått på mobildata og lar den være på. Jeg har vel hatt den avslått rett og slett fordi jeg ikke har skjønt hvor mye 5 GB egentlig er. Dessuten påstår mannen min at mobildata tapper batteriet, men det gjelder kanskje ikke for en så ny telefon som jeg har.

Jeg har trådløst hjemme og på jobb, så det er uansett det som vil brukes mest.

Gammel 08-04-14, 09:23   #30
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mobildata tapper definitivt batteriet, men hvis man ikke vil bruke mobildata på telefonen, så kan man jo like gjerne kjøpe en telefon av den gamle typen og ikke en smarttelefon.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 09:30   #31
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Mobildata tapper definitivt batteriet, men hvis man ikke vil bruke mobildata på telefonen, så kan man jo like gjerne kjøpe en telefon av den gamle typen og ikke en smarttelefon.

Jeg bruker jo mobildata, men har altså brukt å slå av funksjonen mellom hver gang jeg har brukt den.

Gammel 08-04-14, 09:49   #32
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo bare å slå på når man trenger det. Jeg bruker mobildata på den måten og har aldri sett problemet med det. Bedre batterilevetid er bonusen.

Gammel 08-04-14, 09:56   #33
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo bare å lade? Lader på kontoret, i bilen og hjemme... Eller kanskje det er sløseri.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 09:58   #34
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lader hver natt, det får holde. (og det gjør det jo, fordi jeg bare slår på mobildata når jeg trenger det )

Gammel 08-04-14, 09:59   #35
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg lader hver natt, det får holde. (og det gjør det jo, fordi jeg bare slår på mobildata når jeg trenger det )

Ja, det er sånn jeg tenker også. Jeg orker ikke å flytte med meg laderen fra sted til sted eller kjøpe x antall ladere. Vel, jeg skal teste ut i dag hvor mye mobildata tømmer batteriet.

Gammel 08-04-14, 10:01   #36
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg lader "kun" hver natt og har mobildata på hele tiden, hører på musikk en god del gjennom dagen og bruker telefonen både til å surfe på, spille på, lese på og svare på eposter. Ikke er den flunkende ny heller, 1,5 år gammel iPhone.

Gammel 08-04-14, 10:01   #37
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Ser at batteriet allerede har begynt å gå ned litt, og siden jeg ikke kan risikere å gå tom for batteri i dag, utsetter jeg denne testingen til en annen dag. Men nå vet jeg altså hvorfor folk klager over lite batteri på telefonen hele tiden. Det har selvsagt mobildata på hele tiden.

Gammel 08-04-14, 10:01   #38
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg lader hele tiden men bruker også mobildata hele dagen. Har radio på og alle tjenester ellers, det er jo det som er hele poenget med telefonen har jeg innsett. (Har hatt et par tråder om iPhone og dårlig batterikapasitet tidligere!)

Gammel 08-04-14, 10:02   #39
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er jobbtelefon så dekker jobben ekstra lader, jeg og en kollega med lik telefon har en felles lader på kontoret.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 10:02   #40
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Får ha lader i veska da, skjønner jeg. Hvor mye koster en lader? :gjerrig:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.