|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Textrovert
|
Sv: Fortell meg om iMessage
Men med Spotify er det jo bare å velge offline mode? Jeg streamer ellers aldri på mobildata.
|
|
|
#22 |
|
Personlig pessimist
|
Hvorfor har du mobildata avslått? Du har jo helt sikkert noe datatrafikk inkludert i abbonementet? Hvis ikke bør du skru av iMessage, ja, for ellers får du ikke de meldingene før du er på et trådløst nett. Med mindre de som sender til deg kommer på å sjekke om meldingene står som levert, og sender dem som SMS hvis ikke.
|
|
|
|
#23 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fortell meg om iMessageOm du er bevisst på ikkje å streame film (og musikk) utanfor trådlaust nett er det ingen grunn til å skru av mobildata anna enn på utanlandsturar. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bedreviter
|
Sv: Fortell meg om iMessageHvorfor i alle dager har du mobildata avslått når du har så mye nettbruk tilgjengelig i abonnementet? Jeg har et romslig abonnement, synes jeg, med 1GB, og jeg bruker mobildata masse. (Grensen går ved å se på Netflix på bussen, liksom, med med ditt abonnement hadde jeg trolig gjort det også.) |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#26 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Fortell meg om iMessageJeg streamer musikk, ser på youtube og netflix på telefonen og teller ikke mengde i det hele tatt. Ligger litt over 1 gig i måneden ca.
|
|
|
#27 |
|
awesom
|
Sv: Fortell meg om iMessageJeg bruker mobildata over en lav sko, streamer både det ene og det andre. Har veldig sjeldent gått over grensen på 1.5 gigabyte. Jeg har telenor-appen, der jeg hele tiden kan se hvor mye datatrafikk (eller sms og taletid) jeg har igjen.
|
|
|
#28 |
|
-
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fortell meg om iMessageJeg sparer masse på å bruke iMessage. Søs bor utenlands og vi kan sende ubegrenset meldinger og bilder uten at det koster skjorta. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Textrovert
|
Sv: Fortell meg om iMessageOK, da har jeg slått på mobildata og lar den være på. Jeg har vel hatt den avslått rett og slett fordi jeg ikke har skjønt hvor mye 5 GB egentlig er. Dessuten påstår mannen min at mobildata tapper batteriet, men det gjelder kanskje ikke for en så ny telefon som jeg har.
|
|
|
#31 |
|
Textrovert
|
Jeg bruker jo mobildata, men har altså brukt å slå av funksjonen mellom hver gang jeg har brukt den.
|
|
|
#32 |
|
ctrl+z
|
Det er jo bare å slå på når man trenger det. Jeg bruker mobildata på den måten og har aldri sett problemet med det. Bedre batterilevetid er bonusen.
|
|
|
#35 |
|
Textrovert
|
Ja, det er sånn jeg tenker også. Jeg orker ikke å flytte med meg laderen fra sted til sted eller kjøpe x antall ladere. Vel, jeg skal teste ut i dag hvor mye mobildata tømmer batteriet.
|
|
|
#36 |
|
Hertuginne
|
Jeg lader "kun" hver natt og har mobildata på hele tiden, hører på musikk en god del gjennom dagen og bruker telefonen både til å surfe på, spille på, lese på og svare på eposter. Ikke er den flunkende ny heller, 1,5 år gammel iPhone.
|
|
|
#37 |
|
Textrovert
|
Sv: Fortell meg om iMessageSer at batteriet allerede har begynt å gå ned litt, og siden jeg ikke kan risikere å gå tom for batteri i dag, utsetter jeg denne testingen til en annen dag. Men nå vet jeg altså hvorfor folk klager over lite batteri på telefonen hele tiden. Det har selvsagt mobildata på hele tiden.
|
|
|
#38 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fortell meg om iMessageJeg lader hele tiden men bruker også mobildata hele dagen. Har radio på og alle tjenester ellers, det er jo det som er hele poenget med telefonen har jeg innsett.
|
![]() |
|
|