Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Åtte om dagen!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-14, 17:14   #61
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Åtte om dagen!

Tomat og agurk til frokost
Salat tilsvarende i allefall 2 posjoner til lunsj
1 banan
Masse grønnsaker til middag - brokkoli, paprika, løk, sukkererter, det tilsvarer nok mer, men jeg teller det som 2. Så blir det en eller snnen frukt senere i ettermiddag og planen er noe bær til kvelds.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 17:46   #62
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I dag:

Null til frokost

tomater til lunsjen 1 enhet

Grønnsaksuppe (pastinakk, kålrot, gulrøtter, sellerirot) 2-3 enheter

Dadler om det telles? hehe...

Også blir det masse bær til kvelds 3 enheter

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 17:48   #63
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så langt: 2 skjeer kålrabi- og paprikamos. :toer:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 17:50   #64
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aspargessesongen er her! Spanske asparges i butikkene!

Ikke at jeg er med på dette prosjektet, altså, men just sayin’.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 18:37   #65
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jaaaa! Asparges har jeg kjøpt!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 20:11   #66
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eple og gulrøtter som snacks i løpet av dagen: 1-2
Salat (ganske mye) som tilbehør til middagen: 1-2
Eple til dessert: 1
Ett glass juice: 1

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 20:19   #67
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Så langt i dag:
Spinat-smoothie til frokost. Stor porsjon, to store glass. Med avocado i denne gangen. Er dette 2 eller 3 enheter, tro?
En stor gulrot
En porsjon grønnsakssuppe (2 enheter?)
Ett eple
Champignon og ratatouille sammen med middagen (og en potet, men teller den?)

Da kommer jeg i alle fall til 7!

Har ikke spist så mye annet enn dette, dvs en kotelett. Men ble ganske ulve-sulten før middag, selv med eplet, så jeg kan sikkert koste på meg en brødskive sammen med suppa. Smoothien holdt meg gående til lunsj, bare med en gulrot som mellommåltid.

Foreløpig ganske greit, egentlig, og smoothien er jo veldig rask å lage. Må bare få til å variere litt.

Appelsin etter trening. Jeg liker egentlig ikke appelsin, men får cravings etter trening, av en eller annen grunn.

Gammel 07-04-14, 20:23   #68
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag, ca 9:
Ett glass appelsinjuice = 1
Banan + appelsin på jobb = 2
Salat til lunsj = 3
Kålrot-, paprika- og løk-mos + kokte poteter til middag = 3

I helgen ble det vel 5 på lørdag og bare 3 på søndag. Jeg ligger nok generelt lavere i helgene.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 21:31   #69
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Er det 100g som teller som 1?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 22:28   #70
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, Storm og jeg har hatt samme middagshjelp i dag.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 22:35   #71
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 317
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg leste overskriften i denne tråden og tenkte "yeah, right". For jeg sliter med å klare 5 jeg.. Men så er det noe med å så tankefrø. Og i dag har jeg faktisk spist:

1 eple
1 glass juice
1 bit rå blomkål
1 gulrot
Bokstomat-saus
Salat av kål og eple
Appelsin
Smoothie.

Det ble 8 det. nedaywonder:

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 17:12   #72
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag:

Ett glass appelsinjuice = 1
To plommer, fire druer og ett eple = 2
Salat + gresskarsuppe til lunsj = 3
Brokkoli, løk, hvitløk og sitron = 2

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Er det 100g som teller som 1?

Jepp! Men i tillegg er det jo et poeng å variere mest mulig. Så derfor teller jeg ikke tre hvis jeg spiser 300 g brokkoli, men teller løk+hvitløk+sitron som en selv om det sikkert ikke var 100 g til sammen.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Haha, Storm og jeg har hatt samme middagshjelp i dag.

Jepp!

Gammel 08-04-14, 17:17   #73
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 317
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

I dag har jeg så langt spist:
eple
juice
banan
rå gulrot
rå blomkål
melon/kiwi/plomme
hjemmelaget pastasaus med tomat, løk og gulrot
Salat av kål og eple

Det er jammen 8 det også. Og klokka er bare litt over 17.

Hvem er jeg og hva har jeg gjort med Heilo?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 17:19   #74
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

I dag har jeg så langt spist:
eple
juice
banan
rå gulrot
rå blomkål
melon/kiwi/plomme
hjemmelaget pastasaus med tomat, løk og gulrot
Salat av kål og eple

Det er jammen 8 det også. Og klokka er bare litt over 17.

Hvem er jeg og hva har jeg gjort med Heilo?

Bra!

Gammel 08-04-14, 17:45   #75
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

2 bananer
1 eple
2 salat (posjoner)
2 blomkål (posjoner) om ikke enda mer

Salat, tomat og agurk + en liten posjon ananas er planlagt i løpet av kvelden

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 17:47   #76
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Grønnsakssuppe (2 enheter)
Stor gulrot
Eple
Tomatsaus og asparges til pastaen (kjøttsaus) (2 enheter)
Så må jeg få til en smoothie til kvelds (2 enheter).

Jeg får veldig luft i magen av dette her.

Gammel 08-04-14, 20:59   #77
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Smoothie av:

Frosne bringebær
En neve bladspinat
et par dl ananasjuice
et par-tre spiseskjeer tyrkisk yoghurt

Ser ut som fy, smaker overraskende godt!

Når det gjelder variasjon, er det i løpet av dagen, ikke sant? Så jeg spiser variert med grønnsaker til tross for den samme grønnsakssuppa tre dager på rad, sant?

I dag har jeg fått i meg følgende forskjellige frukt/grønt:

Løk
hvitløk
tomat
spinat
asparges
sellerirot
gulrot
blomkål
eple
bringebær
ananas

Gammel 08-04-14, 21:08   #78
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fått i meg i dag (ikke hele enheter)

løk
hvitløk
paprika
salat
tomat
avokado
pastinakk
sellerirot
kålrot
gulrot
tomat
dadler

Også blir det
bær og banan til kvelds

Sist redigert av Nip : 09-04-14 kl 07:11.
Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:03   #79
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

I dag

Stangselleri
Tomat
Brokkolispirer
Brokkolisuppe
Smoothie av blåbær, solbær og rips
Granateplejuice
Grønnkål
Eple

Gammel 09-04-14, 19:56   #80
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

I dag:

Smoothie fordelt på to måltider (2 enheter) lagd av avocado, spinat, mangojuice og ananasjuice
Gulrot
Eple
Grønnsakssuppe (2 enheter)
Salat, champignong, agurk til middagen (1-2 enheter?)
Ett glass appelsinjuice

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.