|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan organiserer dere garnet deres?Jeg er neppe den eneste som har store mengder garn liggende hjemme. Det meste ligger bare pakket i store oppbevaringsposer, men det hadde vært praktisk å organisere det bedre. Ikke bare ser det penere ut, men det hadde vært lettere å faktisk få brukt opp garn jeg allerede har hvis jeg lett kunne finne det jeg trenger og slapp å dykke ned i posene hver gang jeg trenger noe. Så hvordan (etter garnmerke, pinnestørrelse, farge, garntype?) og i hva, har dere sortert garnet deres?
![]() |
#2 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hvordan organiserer dere garnet deres?En pose her, en pose der, et nøste som dukker opp i en hylle eller en skuff her og der. Jeg har mye garn og null system.
![]() |
#3 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Hvordan organiserer dere garnet deres?Godt vi er flere likesinnede.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Hvordan organiserer dere garnet deres?Jeg har et skap der jeg oppbevarer garn og pinner. Men kan ikke si at jeg er så veldig fornøyd med systemet. Tror jeg må finne på prosjekter der jeg kan få brukt restegarn, for det har jeg alt for mye av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Hvordan organiserer dere garnet deres?Det meste av garnet mitt er fjernlagret for tiden, i store plastkasser. Men ellers bruker jeg skobokser fra IKEA, skubb tror jeg de heter.
![]() |
#7 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Hvordan organiserer dere garnet deres?Hmm, er garnorganisering rett og slett en umulig oppgave?
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan organiserer dere garnet deres?Jge har prøvd å legge dem litt organisert og synlig i ei Billyhylle på syrommet, slik at jeg ser dem lett og finner det jeg vil ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Hvordan organiserer dere garnet deres?Jeg har lovet meg selv å redusere garninnkjøpene, og så langt i år har jeg klart det, med unntak av en liiiten sprekk. Jeg tror det er den eneste løsningen - å ha mindre garn, og ikke kjøpe fordi jeg tror jeg kommer til å få kjempemye tid og derfor kan strikke mer enn jeg gjør. Hybris!
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Hvordan organiserer dere garnet deres?Jeg organiserer etter innhold, også underorganiserer jeg etter tykkelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Leser
|
![]() Sv: Hvordan organiserer dere garnet deres?Er på garnslankeren nå. Blir bra - håper jeg. Sorterer etter garntype først og fremst, tykkelsen tar jeg på feelingen når jeg finner garn.
![]() |
#12 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Hvordan organiserer dere garnet deres?Jeg lurte litt på om jeg skulle kjøpe en Expedithylle fra Ikea og slike kurver e.l. som kan settes inn i hver hylle. Det burde kanskje bli sånn noenlunde oversiktlig, og samtidig greit å se på siden dette skal stå i kjellerstua.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Hvordan organiserer dere garnet deres?Jeg har garnet i bokser i Expedithylle, sortert etter hvilken type garn (type Babygarn, ullgarn, bomull, teppegarn, osv) og så har jeg alt av oppskriftshefter, pinnemåler, pinner, osv i den ene boksen. Jeg bytter også inn garn jeg jeg har overskytende av typer jeg vet jeg ikke kommer til å få brukt til noe fornuftig, og har garnkjøpestopp med jevne mellomrom for å måtte strikke opp det jeg har før jeg kjøper nytt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hvordan organiserer dere garnet deres?Jeg har en Expeditlignende hylle med gjennomsiktige plastkasser i. Garnet er sortert i to avdelinger - garn som er "fredet" og garn som ungene kan bruke fritt. De har mange håndarbeidsprosjekter på gang for tiden og bruker mer garn enn meg, så restegarn har de fri tilgang til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan organiserer dere garnet deres?Jeg hadde alt i en stor kasse, men så hadde jeg noen gamle cd stativ som jeg skulle kaste. De har jeg satt inn hyller i og sortert garnet. Veldig greit å se hvilket garn jeg har, og hvilken farge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvordan organiserer dere garnet deres?Jeg har ei kasse.
![]() |
#17 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvordan organiserer dere garnet deres?Det jeg har er sortert etter farge.
![]() |
#19 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvordan organiserer dere garnet deres?Jeg har mitt i to store Ikea-kasser i plast. Også har jeg sortert etter type og farge i poser oppi der. Funker greit. Har som regel at jeg ikke skal ha mer garn enn det som får plass i de to kassene.
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Hvordan organiserer dere garnet deres?Jeg har fire bokser i en expedit i gangen. Og to bokser i expediten som brukes som tv-benk. Og en stor "tøykurv" på siden der, som virkelig flommer over.
![]() |
![]() |
|
|