|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Presset ut av arbeidslivetJeg kan lite om dette, men ifht Østbytunet så er det et sted der barna er mye hjemme. Jeg vet de kan overnatte, men er usikker på om de må det i det hele tatt. Det er ihvertfall ikke sånn at de "bor på en institusjon". Skjønner skepsisen, men kjenner litt til det og tror det er et bra sted.
![]() |
#22 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2014
![]() |
![]() Sv: Presset ut av arbeidslivetTusen hjertelig takk for mange innholdsrike og hjelpsomme svar. Jeg plukker med meg et par tips til neste ansvarsgruppemøte om 14 dager, så lover jeg å kjempe med alle midler for å finne en god løsning for meg OG pjokken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Presset ut av arbeidslivetJeg leste litt om Østbytunet nå og ser at de både har plasser og dagopphold. Jeg tenker at hvis PPT anbefaler dem har de gode grunner for det - og erfaring med dem og barn som har lignende problemstillinger som din gutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Presset ut av arbeidslivetJeg ville ha kontaktet Brusetkollen skole og spurt om råd. Jeg vet de har mye erfaring med diagnosen du sikter til. De har egne ("korttidsplasser") for barn, i tillegg veileder de og følger opp barn ute i normalskolen. Dyktige og sympatiske folk!
![]() |
#25 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Presset ut av arbeidslivet
Jeg hang meg også opp i anbefalingen fra PPT. Min generelle erfaring er at PPT gjør gode vurderinger (men selvfølgelig, feil kan skje). Hadde det vært mitt barn ville jeg nok utforsket den muligheten som PPT anbefalte. Om ikke annet - fått en samtale og diskutert gjennom de tingene du er opptatt av rundt dette. Kanskje er det ting som ikke har kommet fram som ville berolige deg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Presset ut av arbeidslivetJeg har ikke så mange gode råd, men har noe (indirekte) erfaring med Østbytunet, og har et veldig godt inntrykk. Barnet overnattet et par netter i uka, og var hjemme resten av tida, og så ut til å trives veldig godt.
![]() |
#27 |
|
![]() Sv: Presset ut av arbeidslivetStor klem! Av det jeg kjenner til så er dette veldig veldig vanskelig! Det varierer nok litt fra kommune til kommune når det gjelder tilskuddsordninger og omsorgslønn. Jeg vet ikke noe om din situasjon sånn at jeg kan anbefale deg det ene eller andre, men har fulgt opp mennesker som har krevende omsorgsoppgaver der jeg har tenkt at de burde virkelig takket ja til avlastningen som tilbys selv om det innebærer at barnet overnatter borte en gang i ny og ne eller går på spesialskole (mangel på bedre ord). Dette for å få til en hverdag der man har både mentalt og økonomisk overskudd til å stå i det over tid. Jeg tviler på at NAV kan bidra noe økonomisk i denne situasjonen siden det ikke går på din personlige helse. Omsorgslønn er ikke til å leve av i denne kommunen i alle fall og det går mest på oppgaver som foreldre gjør som de ellers kanskje måtte betalt hjemmetjenesten til å gjøre. Medisinering, noe nattevåk osv osv. Det er ikke ment som lønn som sådan. Det er et hull her mellom stat/kommune/arbeidslivet og helsevesen. Med all mulige forbehold om at jeg ikke kjenner deg og ditt barn så tenker generelt at det er et kjempestort tap om du mister kontakten med arbeidslivet (både pga økonomiske, men også mentale)og kanskje rådet deg til å se nøyere på det de har foreslått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Presset ut av arbeidslivetDet finnes ingen i nærmorådet deres som kunne blitt lært opp til å passe han et par timer om ettermiddagene? En ungjente som er rolig og stabil? Vi bruker en sånn, og betaler 70 kroner timen til henne. Det krever selvfølgelig at sønnen din vil være tilfreds med ordningen. Men da j\kan det jo hende du kan fortsette i jobb? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|