Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?
Opprinnelig lagt inn av 007, her.
Jeg har ikke tall på alle gangene jeg har hørt pappa få negative kommentarer på jenteflokken sin. "Stakkars deg som må leve med så mange damer" "Får du låne badet i det hele tatt?" "Har du kjøpt hagle til når guttene begynner å renne på døren? Eller - det blir vel godt å få giftet dem bort." "Tipper du er lei av drama" "Prøv på en til, så kommer nok gutten" "Synd det ikke ble noen odelsgutt" og "Hun minste der (=meg) ville du vel heller byttet bort mot en sønn?"osv i det uendelige. Det "morsomme" var jo at vi døtre hørte hva som ble sagt. 
Jeg har heldigvis ikke mer enn èn erfaring i så måte, men jeg møtte en kvinnelig kollega av pappa kort tid etter Knerten ble født. Hun hadde et veldig behov for å fortelle meg hvor fantastisk flott det var for min far å få et barnebarn som var gutt. Det var noe omsider en gutt over det hun sa, og det fikk en hormonell stakkar til å tenke sitt om at alenepappaen i sin tid sikkert hadde sittet i lunsjen og beklaget seg over at hans eneste barn burde ha vært gutt. Og så ble første barnebarn jente, på toppen av det hele. 
Jeg tok til vett, altså. Men det behøver absolutt ikke være slik at jenter alltid anses som det ultimate, nei.
|