Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spin off - Status på studier og yrker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-14, 19:00   #1
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spin off - Status på studier og yrker

Så spennende, Maverick! Når tenker du å starte? Min plan er å studere jus ved siden av jobben. Begynte på dette studiet ved UiO for 4 år siden, men fant etter hvert ut at jeg ikke fikk nok tid verken til studiet eller på hjemmebane i forhold til hva jeg hadde tenkt meg så jeg valgte å legge det på hylla. Skulle egentlig ta det rett etter videregående, men da jeg og mannen bestemte oss for å få familie tidlig valgte jeg heller sykepleien slik at jeg kunne kombinere jobb med å være hjemme med dem i noen år og så heller ta jussen siden. Så drøyde det med disse barna som aldri kom så da fant jeg ut at jeg i hvert fall ikke ville vente med studiene lenger. Ble gravid med tvillingene, kom inn på studiet og utsatte studiestart ett år. Så da jeg begynte hadde jeg tvillinger på 1 år hjemme, hadde akkurat startet i ny jobb (nattevaktsstilling slik at jeg kunne være hjemme med barna) og var gravid på nytt. Følte ikke jeg fikk tid nok verken her eller der, og fant ut at jeg like gjerne kunne ha tatt jussen like etter vgs og hatt roligere dager enn jeg hadde slik det ble da så jeg valgte å si opp plassen. Suuuurt, men vel verdt noen rolige år med barna først. Nå er planen å starte med studiene så snart babyen starter i barnehage (om noen år). Gleder meg! Har tatt fulltidsstudie (kun sykepleie og lignende/lettere fag altså) ved siden av både 2 og 3 jobber før, og det gikk veldig bra. Hadde riktignok ikke barn da, men sov desto mer enn jeg gjør nå så jeg tror det skal gå helt fint. Har stor arbeidskapasitet da, og vil man det mye nok får man det som regel til, tenker jeg. Lykke til til deg!

Sist redigert av Odelia : 22-03-14 kl 00:15.
Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:09.