|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#281 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagDet snedige med mange av industrisamfunnene er jo at de vokste frem midt i tradisjonelle jordbrukssamfunn. Det er det sikkert mange som har forsket mye på, den kulturen som vokste frem og hvordan overgangen var.
![]() |
#282 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagBare tanken på å skulle neie til noen som helst! Det er en tradisjon jeg er så glad for at er på vei ut. Jeg irettesetter mine døtrer når de, en sjelden gang, prøver seg. (Eldste, vel og merke, som er en dannet dame. Hun minsteanarkisten min ville ikke neid for dronningen en gang, så hun er nå grei slik.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
This is normal!
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dag
Her burde det egentlig komme en spinn off. Jeg har vokst opp med neiing, og har fortsatt folk rundt meg som neier når de hilser på f.eks. eldre slektninger. Det har visst aldri falt meg inn å lære egne barn dette, så de neier bare i sporadisk i jule- og bursdagssanger.
![]() |
![]() |
#285 |
This is normal!
|
Jeg begynte å tenke på dette. Å måtte neie for de over deg i hierarkiet er jo ikke særlig lekkert, men å neie - eller bukke - som en måte å hilse på er vel ikke så ille?
![]() |
![]() |
#286 |
Glamorøs
|
Nei, det tenker jeg også. Eller for å takke. Det er jo en slags respekt for den man neier eller bukker for. Blind respekt skal man selvsagt ikke ha, men jeg syns ikke det nødvendigvis er feil å neie eller bukke om man vil det. Jeg legger nok ikke så mye i det lille knikset, egentlig.
![]() |
#287 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagJeg reagerer negativt på at voksne damer neier. Jeg synes det virker … underdanig på helt feil måte. Feministen i meg formelig gråter når jeg ser det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
This is normal!
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagMan må selvfølgelig kunne velge bukking og neiing uavhengig av kjønn.
![]() |
![]() |
#289 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagJeg syns bukking er bare marginalt bedre. Det er heller ikke noe jeg ville lært bort til mine eventuelle gutter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
This is normal!
|
Betyr det at de jeg møter som ikke neier for meg er hekser? Det er så lenge siden jeg tok ex.phil.
![]() |
![]() |
#296 |
Bedreviter
|
Premisset ditt var at hekser ikke neier. Følgelig er man ikke noen heks om man neier. Hvis det finnes hekser som neier, er premisset feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
|
Det var en nickvits. |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagNå måtte jeg le. Jeg var blåruss. For da hadde jeg en eksamen mindre enn rødrussene.
![]() |
![]() |
#300 |
Bør lage seg en tittel selv
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|