|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#301 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?For MEG. er dette ikke storm i et vannglass. For meg handler dette om 1) de forpliktelser man påtar seg som fastlege, men også som helsepersonell. Det handler om 2) kvinners rett til helsehjelp i følge lovverket, og det handler om 3) retten til å kunne bestemme iver sin egen kropp og 4) retten til å ikke bli belastet med andres kvaler når man selv står i en vanskelig situasjon. For meg handler dette også om 5) politikere og integritet, om 6) troverdighet og om hvordan jeg 7) som velger i et demokratisk samfunn ikke liker å bli løyet huden full av politikere som er mer opptatt av makt enn å stå for det man har sagt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg syns ikke det er storm i et vannglass. Valla har jo flere ganger angrepet AP etter Valla-saken, jeg tror hun bare gjør det for å være kjip, rett og slett.
![]() |
#303 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?
Jeg er eitrende forbanna, for min del. Med A-endelse! |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror helt ærlig at du ikke vil få noen som måtte være enige til å svare på dette i dette fora. Det er delt ut såpass mange snillefjes og sinna karakteristikker at den som våger å stille seg klar for hogg er mer enn beinhard. Det betyr ikke at jeg tror at det ikke finnes noen som i mer eller mindre grad kan stå for tankegangen bak reservasjonsretten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det gjør det helt sikkert. Det jeg lurer på er hvor mange av dem som faktisk tror på det de selv hevder at dette handler om, og hvor mange av dem som lyver bevisst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
heimføing
|
pøbelsara for president! |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Ja, jeg er skikkelig forbannet. Faktisk så forbannet at jeg var frekk mot en venn av en venn (som jeg aldri har møtt eller snakket med på noe vis før) på FB, som skrev at han mente abort i hovedsak burde være forbudt. Jeg er sjelden frekk offentlig, men det er jeg altså i denne saken. Guri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg også.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Unik
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Også kan jeg ikke fordra å bli fortalt at jeg mest sannsynlig ikke har forstått forslaget. Jo, for det har jeg faktisk!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Panzerekstremfeminist
|
Huff. Som Erna tapte seg på den snurtingen det. Jeg som syntes hun var en kul dame med bein i nesa. Også var hun bare en liten furtekopp.
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Unik
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Litt. Spesielt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Men hvis du blar deg noen innlegg bakover, Pøbelsara, så skjønner du hvorfor det ikke er verken lett eller fristende å på noe vis forsøke å sette ord på andre meninger enn flertallets for dem som måtte tenke det? Karakteristikkene er ganske krasse og nedsettende om dem som måtte forsvare reservasjonsretten, så hvis man faktisk ønsker å få svar så holder det noen ganger ikke bare å stille spørsmålet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Panzerekstremfeminist
|
Hva må jeg gjøre da? Jeg synes dette forslaget er så hinsides ræva, og det har jeg faktisk all rett til å synes. Det svekker den enkelte kvinnes rett til helsehjelp i en ytterst sårbar livssituasjon, det er vanskelig å administrere, det er dyrt å administrere og det er dyrt ig vanskelig p kontrollere at kvinnene for den hjelpen de har krav på. I tillegg skjønner jeg virkelig ærlig talt ikke km hvordan en lege får samvittighetsfrihet når vedkommende er forpliktet til å sørge for at alle får hjelp til å få abort - bare at den hjelpen og informasjonen gis av noen andre. Hvorfor er det greit p overlate dette til en kollega?
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Panzerekstremfeminist
|
BTW, så er jeg tilhenger av den reservasjonsretten vi allerede har. Den tar vare på helsepersonellets integritet samtidig som kvinnene aldri behøver å forholde seg til som har reservert seg. Jeg liker at den gjelder bare selve inngrepet og fermhever hvilket ansvar man har for sine pasienter utenom dette. Jeg er forøvrig helsepersonell med autorisasjon selv, men ikke lege, og jeg har sterke meninger om mine egne etiske forpliktelser og er veldig opptatt av verdighet for de jeg skal hjelpe når jeg utfører arbeidet mitt. Det er faktisk selve grunnlaget for det jeg gjør.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 19-03-14 kl 00:30. Årsak: Damn you, iCorrect! |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Unik
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Apropos høringssvar, hehehe: |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Bedreviter
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Panzerekstremfeminist
|
Og kunst og håndverk.
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Forøvrig er det mange gode høringssvar. De ligger ute på nettsidene til helse- og omsorgsdept. Og det ser ut til å være en massiv overvekt av folk som sier nei.
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Off the map.
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg er også opprørt over denne saken. Jeg _forstår_ argumentet de kommer med om at saken er litt oppblåst, det vil si jeg forstår at de forsøker å argumentere med det, da det sikkert nok ikke gjelder mange fastleger.
![]() |
|
|