Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...
Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.
Godt poeng. Mine foreldre ante ikke hva jeg dreiv med på skolen, sjekket ikke en lekse, kjørte ikke til en eneste fritidsaktivitet og var kun med på sommeravslutninger på skolen i løpet av året når det gjaldt avslutninger o.l. Helt uproblematisk for meg, men så hadde jo venninnene mine det omtrent helt likt.
Edit: Og mamma var hjemmeværende... Hun fulgte ikke opp likevel - det var rett og slett ikke forventet.
Mine foreldre fulgte opp i den grad det var forventet, det var ikke så mye. Men de fulgte jo opp mye mer for broren min som trengte litt øreholding enn for meg, så de fikk nok med seg mer enn jeg vet tror jeg. Men skolen hadde til stadighet arrangementer på dagtid der foreldre var velkomne (og hvor det var forventet at man stilte opp med nistekurv og kaker og hender, og det forekom relativt ofte at man ikke fikk lage de kule formingstingene hvis man ikke hadde medbragt voksen for eksempel). Men det gikk altså helt fint, jeg var vant til det og forventet ikke at det var annerledes, jeg visste at mamma hadde to små hjemme og pappa hadde en lederjobb, så de gangene han kom ilende inn for å delta litt var jeg jo veldig happy. Jeg husker faktisk best de gangene han kom. Mamma var kronisk irritert på skolen fordi de la opp til at alle hadde hjemmeværende mødre med husmoranlegg.