|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvilket kjønn ønsker/ønsket du helst? | |||
Før første barnet ønsket jeg jente |
![]() ![]() ![]() ![]() |
99 | 61,88% |
Før første barnet ønsket jeg gutt |
48 | 30,00% |
Før andre barnet ønsket jeg jente |
69 | 43,13% |
Før andre barnet ønsket jeg gutt |
40 | 25,00% |
Før tredje eller flere barn ønsket jeg jente |
33 | 20,63% |
Før tredje eller flere barn ønsket jeg gutt |
13 | 8,13% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#401 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Vi var velsignet med en fantastisk lite kjønnet barnehage, uten at jeg noen gang hørte et pip om at det var bevisst.
![]() |
#402 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Kan ikke huske at jeg hadde noen preferanser ved nr 1. Med nr 2 ønsket jeg meg en jente siden nr 1 var gutt. Med nr 3 ønsket jeg meg kanskje også en jente siden nr 1 og 2 var gutter. På nr 4 ønsket jeg meg gutt for det å få en jente virket helt absurd.
![]() |
#403 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg ønsket meg nok mest gutt, selvom det ikke var veldig viktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?
Om du fikk med deg tråden som denne kommer fra så var diskusjonen der hvor mange som hadde en tanke eller ønskemål om jente respektive gutt og ikke hvor mange som det ikke spilte noen rolle for. For å få frem riktig andel på hvor mange som ønsket seg jente og hvor mange som ønsket seg gutt så tok jeg bare med de alternativene. Jeg er også ganske overbevist om at mange ikke hadde svart helt sant om jeg hadde lagt inn et alternativ med alternativet at det ikke spilte noen rolle. Dere står selvsagt helt fritt til å lage en poll med flere alternativer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
litt tilfeldig at det var Pøbelsaras svar jeg siterer, siden det var flere som var litt inne på det. Bare sånn for ordens skyld. Alle nyfødt har et hav av potensiale i seg, og vi som foreldre er naturligvis - hvis vi vil det selv - deres viktigste rollemodeller. Men vi er ikke deres eneste rollemodeller. Selv om vi er veldig bevisste, er det en helt massiv vegg av "kjønning" rundt oss i samfunnet. På eldstes første dag i bhg kom assistenten straks bort til henne med en dokkevogn (som hun ikke ante hva hun skulle bruke til). I tillegg er det også sånn at vi selv er kodet inn med endel som vi ikke kan fri oss helt fra, selv om vi skulle ville det. Jeg er ganske sikker på at de fleste foreldre av og til tenker "Nå høres jeg akkurat ut som mora/ faren min!!", også om det er ting man selv forsverget at man skulle si eller gjøre. Sist redigert av Charlie : 11-03-14 kl 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Borte
|
Jeg reagerte også på det innlegget og var uenig. Men klart, mye handler om hvilke briller man har på når man mener man finner stereotypier i denne typen tråder. Floksa henvendte seg jo til mormorwannabes'ene.
![]() |
#407 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja jeg tror folk er livredde for å si noe som kan tolkes dit hen at man ikke er takknemlig for de barna man har, eller for å tråkke noen på tærne, derfor blir det tabu å snakke om sånt. Man kan jo dra det lenger, når noen sier "jeg bryr meg ikke om kjønn, det viktigste er at barnet er velskapt". Hvis ikke barnet er velskapt, hva er det da? Hva er det motsatte av velskapt? Vanskapt? Er barnet uønsket da? "vi er fornøyd bare barnet er frskt" -kan det virke sårende på de som har syke barn? Er syke barn mindre verdt? etc ...
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 11-03-14 kl 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg klarte bare å se for meg brunøyde unger.
![]() |
#409 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Når du nevner øyne, jeg håpet de kunne arve den fine grønnfargen til faren sin. Det fikk de ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg ønsket meg barn med flotte sangstemmer. Det fikk jeg ikke. Jeg sliter litt med å være glad i dem på grunn av det. Mine ambisjoner klarer de jo ikke å fylle.
![]() |
#412 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Det med krøllene er det jo mange som kommenterer, gjerne så ungene hører det. Litt sånn "jaja, ingen som har fått krøllene, dine, da? Så trist. Jaja.".
![]() |
#413 |
flisespikker
|
Ja, der var nok jeg heldigere. Og trengte dermed ikke å prøve flere ganger, slik du gjorde - uten hell. Jaja.
![]() |
#414 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg fikk heldigvis to limpistolentusiaster. Noe annet ville vært en gedigen skuffelse.
![]() |
![]() |
#415 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg har en teori om at miljø spiller en større rolle når det gjelder limpistolentisuasme enn krøller.
![]() |
#416 |
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 |
Medlem siden: Sep 2007
Eldste ønsker seg intenst krøller, så mye at han noen ganger går med en stor svart klovneparykk med krøller. Kanskje han får krøller hvis han går nok med den? |
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
flisespikker
|
Tror du ikke krøller virker inn på limpistolentusiasme, altså? Det var overraskende. Hva baserer du den teorien på?
![]() |
#420 |
This is normal!
|
![]() |
![]() |
|
|