Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Grønnsaker og frukt i mat som barnet ikke ser

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-07, 08:23   #1
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grønnsaker og frukt i mat som barnet ikke ser

Hva med å lage smoothies da?
Det har jeg med hell laget til barn som først har uttalt at de ikke liker noe frukt i alle fall...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 08:26   #2
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Det har jeg med hell laget til barn som først har uttalt at de ikke liker noe frukt i alle fall...

ja, smooties SELVFØLGELIG
De selger billige jordbær på ICA supermarked. 14,. kurven
Så kjøpe en god appelsinjus (tropicana) eller presse appelsin selv.

...har lyst på "smudi"

Gammel 16-05-07, 08:30   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prøvde ikke du å dytte grønnsaker oppi smoothien også en gang, eller husker jeg helt feil?

Gammel 16-05-07, 09:10   #4
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Prøvde ikke du å dytte grønnsaker oppi smoothien også en gang, eller husker jeg helt feil?

Åjaudå!
Jeg lurer inn brokkoli eller blomkål ja (har prøvd gulrot, men det ble ikke moset nok, var igjen små biter og det er ikke å anbefale i smoothies ).

Det går greit så lenge det ikke er mye. Blir det for mye, blir smaken besk og da liker de det jo ikke...

Generelt fører banan til mere søtsmak. Jeg har aldri i sukker, stapper en hel banan i isteden.

Gammel 16-05-07, 09:12   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åjaudå!
Jeg lurer inn brokkoli eller blomkål ja (har prøvd gulrot, men det ble ikke moset nok, var igjen små biter og det er ikke å anbefale i smoothies ).

Det går greit så lenge det ikke er mye. Blir det for mye, blir smaken besk og da liker de det jo ikke...

Generelt fører banan til mere søtsmak. Jeg har aldri i sukker, stapper en hel banan i isteden.

Milde måne - du gjør det ennå? Skal huske på å takke nei til smoothie hvis jeg kommer på besøk slik at jeg ikke får et sunnhetssjokk.

Gammel 16-05-07, 11:01   #6
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Milde måne - du gjør det ennå? Skal huske på å takke nei til smoothie hvis jeg kommer på besøk slik at jeg ikke får et sunnhetssjokk.

Høhø.. .om det hjelper kan jeg kjøre grønnsakene litt i mikroen først så blir det mere som du har vært vant til en stund nå.

(men altså, det er bare en kvast brokkoli eller blomkål jeg tør ha i altså i gangen, det skal ikke mye til før det preger smaken...)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.