Sv: Når bursdagen blir kjip
Min gutt var rampen i bursdag en gang. Han pleier være snill og grei. Han skulle treffe gamle kompiser igjen etter at vi hadde flyttet. 6 årsdag og begge foreldrene i huset er strenge og har kontroll!
Da jeg hentet såg 6 åringen som om han hadde vært på nachspiel. Oppknsppa skjorte, svett og ganske gira.
Mora møtte meg i døra og til meg med på trappa. Fortalte at gutten hadde bråket, tatt helt av, blitt sendt på gangen to ganger og fått tilsnakk av både faren og mora i huset.
Godteposen som han fikk på hjemveien tok jeg. Vi hadde en lang prat i bilen på vei hjemover. Når han kom hjem måtte han ringe til moren (bursdagsgutten hadde alt sovnet). Samtalen var omtrent sånn: " hei det er Pål. Beklager at jeg bråket og ødela bursdagen til per".
Jeg kjenner mora og visste at hun ville snakke fint til han. Hun takket veldig og sa at når han var den vanlige Pål så kunne han komme når som helst på besøk. Men viss han oppførte seg på samme vis en gang til ringte hun meg og han måtte gå hjem med en gang.
Han ble invitert på besøk til de helga etter!
Han lærte mye og vi snakket mye om bursdagen før andre bursdager.
|