Sv: Å bestille fly og feriehus selv
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Jeg vet at det skrives mye på FP om hvor billig folk klarer å få det når de bestiller fly og hotell hver for seg. Jeg synes ikke det blir noe billigere enn å bestille ferdig pakke, men jeg er sikkert ikke god nok til å lete eller for seint ute.
Vi ferierer mye på Kreta og synes det er supert. Men vi bor i pappa sitt hus i sentrum av Chania det meste av tiden, og drar noen turer til sørsiden av øya.
Jeg tror man må være ute i god tid for å få tak i billige flybilletter i sommerferien. For jeg får det heller ikke veldig mye billigere til typiske feriemål i sommerferien når jeg søker nå. Da blir det fort oppi 20000 for flybilletter for alle oss 5 siden vi ikke bor på østlandet.
Men det er ikke tvil i at man kan spare dersom man enten er ute i god tid eller har mulighet til å dra utenom skoleferiene. Vi betalte ca. halvparten av det charterselskapene skulle ha for samme hotellpå samme tid når vi dro til Gran Canaria i November. Mine foreldre reiser ofte til Kypros og de betaler ca. 1500 kr pr. person i flybilletter.
Dersom man får tak i billige flybilletter er jeg ikke i tvil om at man kan få det billigere enn vanlig charter. Er man villig til å reise andre steder enn de typiske sydenreisemålene tror jeg nok at man kan få en god pris. Her er jo en oversikt fra norwegian over priser til sol og bad http://www.norwegian.no/fly/tips/?D_...e=NOK&rnd=4644 Ser jo ut som om det er mye som kan fåes til en god pris selv i juli.
|