Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Dette er kjempegod argumentasjon. Alle burde skjønne at det er best at lærerne kan jobbe det som er nødvendig i den tiden ungene er på skolen og at det ikke nødvendigvis gir bedre skole om de må forskyve masse tid til skolesommerferien.
Derimot er dette bare vås. Dere må slutte å skrive sånt tull, herrejemini det er mange yrkesgrupper som må konsentrere seg lengee perioder enn dette. Dette er usaklig og martyrsytete.
For å si det igjen: jeg sympatiserer med lærerne her, men jeg kan bli tullete over hvor ræva teit dere argumenterer. Det fremstår som at dere har ingen anelse hvordan andre har det i jobben sin, og det gir dere lite kred.
Jeg har barn på skolen og ønsker en god skole. Vær så snill og ikke ødelegg debatten med disse tullete sytemeningene som kommer overalt. Vær saklig! Dere har en god sak!
Var det martyraktig? Jøss. Jeg refererte til hva studentene mine tenker, de fleste av dem har vært mellom 30 og 50 og mange har kommet fra det private, og de har trodd at de visste hva undervisning går ut på, men det er ikke konsentrasjon i 90 min som er bøygen, altså. Hvis du oppfattet det slik, tror jeg du leser med vrangbriller.