Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-14, 22:47   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

http://www.aftenposten.no/meninger/d...l#.UwJwqkJ5OdV

Her er enda et innlegg som virker veldig sutrete. Jeg skjønner ikke helt trangen til å vinkle det på den måten, det virker mot sin hensikt.

Fryktelig sutrete. Ikke skjønner jeg helt det hun skriver heller.

Vi har alltid kontaktsamtaler i arbeidstiden. Arrangementer og overnattingsturer for elever (og eventuelt foreldre) er i regi av FAU eller trinnkontaktene og involverer ikke lærerne. Lærerne er tilgjengelige for telefonsamtaler og møter etter undervisningstid og før kl. 16, hvilket betyr at det stort sett er mulig å få tak i dem på dagen eller i løpet av noen ganske få dager, uansett hva det gjelder. (Er det katastrofe, ville de selvsagt vært tilgjengelig på kveldstid også, vil jeg tro, men det er det jo normalt ikke.) Unntakene er de to-tre foreldremøten som avholdes årlig på hvert trinn, samt leirskolen i syvende. Disse er lærererne ansvarlige for.

Dette er altså normen på vår skole, og slik har det vært i de seks årene vi har hatt barn der. Det kreves med andre ord ikke noen revolusjon for å innføre slike regler, og foreldrene er ikke i harnisk over manglende tilgjengelighet heller. Tvert i mot: som mor til to barn med varierende grad av "spesielle behov" føler jeg fortsatt at ungene mine blir godt ivaretatt av sine lærere.

Jeg påstår ikke at ikke våre lærere jobber på kveldstid, for det vet jeg ikke noe om, men det er i alle fall lagt opp til at kontakten med foreldrene skal skje i arbeidstiden. Selvfølgelig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32.