Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hobbyskrytetråden VI

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-14, 14:30   #301
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden VI

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Fantastisk, Heiko!

Jeg har handlet inn garn til OL-lua nå. :lettpåvirkelig: Er det halvstaver, Kokos?

Oppskriften ligger her. http://blomsterdama.blogspot.no/2014...-dale.html?m=1 Det er mest halvstaver ja.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 13-02-14, 14:32   #302
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Oppskriften ligger her. http://blomsterdama.blogspot.no/2014...-dale.html?m=1 Det er mest halvstaver ja.

Takk! Det er den jeg har printet ut.

Hot Lips er ikke aktiv  
Gammel 13-02-14, 14:38   #303
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Du kan antageligvis bruke hvilket som helst babyull i merino.

Ja, jeg regner med det finnes mange gode alternativer. Jeg får se, ta en tur innom butikken hvis jeg rekker det på vei hjem, hvis ikke får det vente til helgen.

Gammel 13-02-14, 14:41   #304
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Ja, jeg regner med det finnes mange gode alternativer. Jeg får se, ta en tur innom butikken hvis jeg rekker det på vei hjem, hvis ikke får det vente til helgen.

Jupp! Det som gjør den lua synes jeg, er den neonrosa merinoen på toppen. Jeg har lett lenge etter neongarn i ull og ikke akryl, hadde ikke venta å finne det på stoff og stil, haha. Jeg brukte forresten ca. 50 gr babyull til sammen og ca. 70 gr stoff og stil merino (dusken tok brorparten av dette, haha, den er svær og tett).

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 13-02-14, 15:31   #305
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jupp! Det som gjør den lua synes jeg, er den neonrosa merinoen på toppen. Jeg har lett lenge etter neongarn i ull og ikke akryl, hadde ikke venta å finne det på stoff og stil, haha. Jeg brukte forresten ca. 50 gr babyull til sammen og ca. 70 gr stoff og stil merino (dusken tok brorparten av dette, haha, den er svær og tett).

S&S har vi jo, så der skal jeg jaggu ta turen innom ved anledning. Før måtte jeg jo helt til Drammen, men med egen S&S er det så mye enklere.

Gammel 13-02-14, 16:14   #306
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Takk. Får se om jeg får sett etter noe Drops-garn, er så få som selger det her etter at en etter en sluttet pga. ræva betingelser. Synd, for jeg liker garnet og prisene.

Kristiansand, sant? Du vet at de selger (litt) Drops-garn på hobbybutikken som ligger rett over gata for garnbutikken i Henrik Wergelandsgate? Er det Hobbyhimmelen den heter tro? Utvalget er ikke allverden, da, men litt har de.

Gammel 13-02-14, 16:19   #307
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du må tilpasse fellingen. Begynn etter første vrange, om du skjønner. Hvir du er i arbeidet avhenger av hvor mange runder du har strikket, og det er sikkert ulikt fra person til person, siden det kun er angitt med cm hvir langt du strikker før fleste felling. Lykke til.

Jeg har helt glemt hele lua. Dro hjem fra juleferie, ble sjuk og så ble det borte for meg. (Jeg er en periodestrikker. Omtrent en lue i året er vel det jeg har ligget på. ) Jeg har bare igjen å snurpe den sammen i toppen, så må jeg vurdere om jeg vil ha dusk eller ikke, og så har jeg en ny flott lue! Takk for hjelp, og oppskrift!

Gammel 13-02-14, 19:12   #308
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Kristiansand, sant? Du vet at de selger (litt) Drops-garn på hobbybutikken som ligger rett over gata for garnbutikken i Henrik Wergelandsgate? Er det Hobbyhimmelen den heter tro? Utvalget er ikke allverden, da, men litt har de.

Jupp, der og på Garnloftet, men sistnevnte har jeg ikke sjans til å rekke i en travel hverdag. Men tenkte ta turen innom Hobbyhimmelen ved anledning.

Gammel 14-02-14, 00:30   #309
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Hvordan får dere OL-luene så flate og fine på toppen? Alle mine hekleluer får en sånn irriterende topplue-look.

Hot Lips er ikke aktiv  
Gammel 16-02-14, 15:15   #310
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Luer til gutta.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-

Sist redigert av Blånn : 02-05-15 kl 01:37.
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 17-02-14, 18:03   #311
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Kjoleveka er i gang på facebook, en uke i kjole. Første dag ble en nysydd kjole i ulljersey. Den ble helt grei, men vet ikke om jeg syr den flere ganger. Mønster fra Ottobre 5/13

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kjoleveka1.jpg (26,6 KB, 47 visninger)
Gammel 17-02-14, 19:35   #312
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Åh, den var flott, slaraffen. Mye finere ensfarget.

Gammel 19-02-14, 21:30   #313
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OL og mye sofa sitting. Litt aktivitet i hendene da.

1. OL lua er selvfølgelig heklet + 1 OL pannebånd.
2. Pulsvarmer i deilig silk-alpakka m/perler.
3. Håndsømreise-dings. Plass til noen fat1/4, papirmaler, nål og tråd. Good to go.

Må ha noen tuttleprosjekter innimellom montering av bunad. Jeg kjøpte meg en grisedyr symaskin før jul under påskudd at jeg skulle montere bunad... til deres informasjon - korrekt montert Lundeby-bunad skal monteres med håndsøm. Den blir fin da! Stakken er 100% ferdig, samme med vesken. Vesten må monteres på stakken og lua må sys sammen. Den blir ferdig.
Og maskinen kan jeg selvfølgelig bruke til noe annet.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg velpicstitch20140219_202058.jpg (201,3 KB, 293 visninger)
Filtype: jpg velpicstitch20140219_202220.jpg (145,2 KB, 293 visninger)
Gammel 19-02-14, 21:42   #314
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Nydelig bunad!!
-Og symaskina kan selvsagt brukes til masse forskjellig

Gammel 19-02-14, 21:56   #315
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Flere OL-luer! Har hittil blitt 9 av dem. Noen er allerede gitt bort, men her er i alle fall fem av dem før de får flagg på.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 19-02-14, 22:00   #316
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Utsolgt for lyseblått garn... Så da ble det slik.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-

Sist redigert av Blånn : 02-05-15 kl 01:37.
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 19-02-14, 22:32   #317
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Kjoleveka er i gang på facebook, en uke i kjole. Første dag ble en nysydd kjole i ulljersey. Den ble helt grei, men vet ikke om jeg syr den flere ganger. Mønster fra Ottobre 5/13

Utrolig flott kjole, si fra hvis du syr noen slike for salg!

Gammel 21-02-14, 15:21   #318
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Ferdig med torpavottene, til mannen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (407,6 KB, 10 visninger)
Gammel 24-02-14, 09:34   #319
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjole. Testing av nytt mønster - veldig fornøyd med fasongen.

Gammel 01-03-14, 23:21   #320
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Eldste vil være ulv på karnevalet til barnehagen. Da må mor sy maske.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59.