|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?2003-ern har ikke sett dem nei, men jeg hadde ikke hatt skrupler med å vise dem, verken på kino eller hjemme. Hun er som meg, svært lite redd filmer og serier og sånt, veldig hardbarket og liker det meste. Men hun har foreløpig ingen spesiell interesse av verken Ringenes Herre eller Hobbiten så jeg skal ikke akkurat pushe det på henne heller.
![]() |
#23 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?
Ja, 2004. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?Vi tenkte at vår 9-åring (dog født 2005) skulle lese boka først og så få se filmen. Jeg skulle bare lese boka først selv. Jeg syntes boka var så ukoselig at jeg ikke ville lese den ferdig, så det utgikk for hennes del også. Og da får filmene også vente.
![]() |
![]() |
#25 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?Vår -04 gutt har sett begge på kino. Fullstendig uproblematisk. Pappa'n så også den første Hobbit-filmen på kino før poden fikk se den med meg, og da ble avgjørelsen tatt at vi ville se hvordan han reagerte på Ringenes Herre på bluray hjemme før vi tok turen på kino.
![]() |
![]() |
#26 |
flisespikker
|
![]() Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?Poden har sett begge på kino; han var jo nesten nøyaktig 10 da den første kom, og det var stor stas og veldig spennende, men ikke skummelt. (Han har mye lavere terskel for skummelt enn for spennende.) Jeg hadde nok tatt ham med da han var et år yngre også, hvis han hadde hatt lyst selv.
![]() |
#27 |
kamerat
|
![]() Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?Min 05-er fikk se den første på DVD og den andre på kino. Det var null problem for henne, men hun er ikke akkurat noen engstelig type. For å si det mildt.
![]() |
#29 |
awesom
|
![]() Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?Nei, mine er flinke å skille fakta og fiktion, så det har ikke vært noe problem. Storebror har vært en pysepetter og har ikke villet se skumle filmer før nå i det siste. Han blir ikke redd i ettertid, men han skvetter gjerne underveis i filmen. For lillebror hefter det ikke med skumle filmer, han kan derimot bli trist i ettertid av triste filmer.
![]() |
#30 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?Heldigvis scrollet jeg ikke for fort, og fikk stoppet i tide før det grusomme bildet, Candy
![]() |
![]() |
#31 |
snur
|
![]() Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?2004-modellen har sett begge filmene på kino. Dvs at han var 8 når han så første. Han elsket begge filmene. Har ingen problemer med å la han se dem, han er veldig moden for alderen. Etter første filmen fikk han se Ringenes Herre også, han har virkelig fått sansen for den type filmer.
![]() |
#32 |
flisespikker
|
![]() Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?Jeg tror ikke kjempeedderkoppene gjorde noe mer inntrykk enn andre monstre og skumle skapninger. Eller kanskje jeg bare ikke la merke til reaksjonen fordi jeg ikke tenkte spesielt over det selv. Det var en spennende scene, men jeg synes f.eks. orkene er mye skumlere monstre enn de ganske dumme edderkoppene. Men jeg er ikke redd for edderkopper selv, så jeg har aldri tenkt tanken at Poden skulle være redd for dem heller.
![]() |
#33 |
kamerat
|
![]() Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?Min temmelig araknofobe eldstedatter (som ville at vi skulle bytte hotell i sommer etter å ha sett en litt røslig edderkopp på veggen en dag) reagerer ikke i det hele tatt på kjempeedderkopper på film, både Aragog og Shelob har gått helt greit.
![]() |
#36 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?Mi 2004-jente er lettskremt, så vi ventar med både Ringenes Herre og Hobbiten.
![]() |
#37 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?Min august 2003 elsker fantasy, har lest Hobbiten og har sett begge filmene, litt usikker på om den første var på kino eller dvd (tror det var dvd) og så den andre på kino nylig. Han elsket det, dypt og inderlig.
![]() |
#38 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?Vår ganske sarte 9-åring såg Hobbiten på DVD og Hobbiten 2 på kino, og elska begge. Han har veldig låg toleransegrense vanlegvis, men som han seier sjølv: "Hobbiten er jo eit evenyr som ikkje har noko med verkelegheita å gjere". |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
villende
|
![]() Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?Min 05er har sett alle tre Ringenes Herre og første Hobitten på DVD, og så andre Hobbiten på kino med pappaen. Han kan innimellom få mareritt av ting han ser på TV, men disse filmene er tydeligvis så "virkelighetsfjerne" at han verken syns de er skumle eller har hatt mareritt i etterkant. (Disney XD-serier, derimot, de får han mareritt av.) Det skal sies at planen ikke var at han skulle se disse filmene på noen år, men da han fikk se Ringenes Herre hos noen andre (uten min viten) og det gikk bra, så tenkte vi at vi kunne prøve første Hobbiten. Og når det gikk bra, mente mannen at nr. 2 på kino også ville gå fint. Og det gjorde det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Har 2004-barnet sett Hobbiten?Jeg har bare somlet meg til å sett første del.
![]() |
|
|