Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Gi noen i oppdrag å få meg i form?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-14, 09:41   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi noen i oppdrag å få meg i form?

Personlig erfarer jeg at jeg MÅ ha fire løpeøkter per uke for å oppnå fartsforbedring. Det føles urettferdig, for andre oppnår mer med mindre, men for meg er det det som skal til, dessverre.

Her er et forslag til program:
Prøv å logg treningen din en periode, og sørg for at hver uke inneholder en miks med:
- 1-2 intervalløkter. Varier disse mellom de som står nederst
- 1 rolig langkjøring der du løper så rolig at du skjemmes. Ja, det kan hende folk GÅR forbi deg. Drit i det. La denne bli litt lengre hver gang. Øk med for eksempel 5 minutter hver gang. Ikke tenk distanse her
- 1 hurtig økt, der du løper minst 30 min (øk mer et par minutter hver gang) sånn at du blir SLITEN. Ligg gjerne litt over de 170 i puls på denne.

Intervaller (eksempler, det kan varieres i det uendelige)
a. 4*4 (eller flere)
b. Alternerende intervaller med 4 min i sone 2, 4 min i sone 3, i en time til sammen (en hard økt!)
c. Hurtigintervaller: 15-20 45-sekundere med 15 min pause. Bånn gass på disse, men du skal orke alle sammen uten å måtte gå ned i fart, så de første skal ikke være sånn at du dauer av dem
d. Langintervaller: 3*8 minutter, litt roligere enn 4*4
e. Pyramideintervaller: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 5 + 4 + 3 + 2 + 1 minutter. Pauser på halvparten av intervaller (gående eller stående på kanten)
Veksle på disse. De har litt ulike formål og gjør også treningen mer variert

Sist redigert av Polyanna : 11-02-14 kl 10:19.
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:25.