|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolen
Hvor er logikken i at de ikke skal det?
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolen
Fordi foreldre har ansvar for at barna har klær. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kommer vel an på hvilke krav som stilles til uniformen. Er det snakk om bare en genser eller vil det være fulle antrekk med yttertøy og sko. Og dersom man først skal være konsekvente må man vel innføre uniform i gym og svømmetimer også. Da er det ikke så lett for de som kanskje har så dårlig råd at de er avhengig av at barna arver eller at man kan kjøpe brukt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns det er ganske stor forskjell på å utstyre barnet mitt med det jeg mener har trenger, til den prisklassen jeg mener han trenger/vi har råd til. Her innfører man noe ekstra. Det er snakk om et antrekk som kun kan brukes i skolesammenheng, det gjelder ingen av de andre klærne hans. Kleskoder er jo mye rundere sånn sett, det pålegger ingen å ha bestemte plagg fra bestemte produsenter.
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis det stilles helt spesielle krav til tøyet som skal brukes, vil jeg anta at dette etter norsk lovgivning må dekkes av det offentlige. Som det ellers også har vært nevnt i tråden her - problemet er nødvendigvis ikke bukse og genser, men vel så mye sko og jakker.
|
|
|
#7 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolenSvarer uten å ha lest tråden.
|
![]() |
|
|