Sv: Norske bokanbefalinger til jente (13) - skoleprosjekt?
Opprinnelig lagt inn av Darth, her.
Kari Sverdrup er veldig populær her i huset. (Wonderboy syns ikke jeg er egnet for en trettenåring. Kall meg gjerne prippen, men jeg syns ikke at jeg som voksen skal introdusere en så ung jente for kvelningssex. En ting er når datteren min velger ut bøker selv, en annen ting er når jeg anbefaler noe til henne.)
Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.
Er det kvelningssex der også, da? Jeg kan bare huske det fra oppfølgeren Fyrsten, men så er det vel nærmere 10 år siden jeg leste Wonderboy. (Jeg tror for øvrig heller ikke at Wonderboy er boka jeg ville valgt til en 13-åring, bare så det er sagt.)
Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.
Foreslår dere virkelig Henrik Langeland og Wonderboy/Fyrsten til en 13-åring? Det er da virkelig ikke tematikk for en så ung jente.
Jeg ville sett på forfatterskapet til enten Harald Rosenløw Eeg, Lars Sabye Christensen, Erlend Loe eller Ingvar Ambjørnsen for å finne bøker til denne oppgava.
Jeg er visst helt vill og gal. Det er noen år siden jeg leste Wonderboy, men jeg husker at den skal være så ille at ikke en 13-åring som har pløyd alle Dan Brown-bøkene ikke kan lese den. Jeg husker heller ikke at det var kvelningssex i den, bare i Fyrsten.
Når det gjelder Verdensmestre synes jeg det er en nydelig bok, og det var den jeg tok utgangspunkt i da jeg anbefalte Henrik Langeland.