Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-14, 14:01   #741
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

I tillegg til genseren til meg selv, har jeg begynt på genser til mannen, denne:

Flettekjekkas

Gammel 21-01-14, 14:13   #742
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Fin genser, Saint!

amylin er ikke aktiv  
Gammel 23-01-14, 20:39   #743
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt garn og skal strikke mariusgenseren ensfarget.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 23-01-14, 21:07   #744
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Og jeg er i gang med samme type, men da med farget mønster. Storesøster som har bestilt.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 23-01-14, 21:46   #745
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Strikket akkurat denne, men med farver i mønsteret, i lyse beige toner
Strikket ensfarget Mariuslue til en venninne. Nydelig med ensfarget, men måtte hiolde tunga rett i munnen da jeg kom ca halvveis i den mest mønsterrike dle . Men moro var det.

Gammel 24-01-14, 11:04   #746
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommet et stykke videre på Arthur-genseren til minstemann. Strikker to ermer på en gang for første gang, det er moro og går unna!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 28-01-14, 08:35   #747
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

To ermer på en gang er jo kjempesmart, Kokosbolle. Kan det gjøres på alle ermer?

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 28-01-14, 08:54   #748
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan gjør du det, kokos?

Gammel 28-01-14, 15:58   #749
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

To ermer på en gang er jo kjempesmart, Kokosbolle. Kan det gjøres på alle ermer?

Jeg vil tro det så lenge man strikker de nedenfra.

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Hvordan gjør du det, kokos?

YouTube er din venn. Søk på Cast on two sleeves magic loop. Å legge opp maskene er det vanskeligste.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 28-01-14, 21:27   #750
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg strikker Tonerosekjole.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 28-01-14, 21:32   #751
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg strikker jakke til mamma, fritt diktet i okergult. Skal bli lang kosejakke med lommer.

Gammel 28-01-14, 22:34   #752
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg vil tro det så lenge man strikker de nedenfra.

YouTube er din venn. Søk på Cast on two sleeves magic loop. Å legge opp maskene er det vanskeligste.

Jeg pleier å legge opp og strikke de første fem-seks omgangene av vrangborden først før jeg setter de inn på samme pinne. Veldig kjekt, og så blir det ferdig på likt, ikke noe second-sleeve-syndrom som gjør at gensere ikke blir ferdig.

Gammel 29-01-14, 13:27   #753
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg pleier å legge opp og strikke de første fem-seks omgangene av vrangborden først før jeg setter de inn på samme pinne. Veldig kjekt, og så blir det ferdig på likt, ikke noe second-sleeve-syndrom som gjør at gensere ikke blir ferdig.

En annen bonus er at man får økninger og fellinger på akkurat samme sted og sånn sett får to akkurat like ermer, både på lengde og fasong. Mye letter å holde telling.

Gammel 29-01-14, 13:27   #754
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Den har jeg tenkt til å strikke etterhvert også.

Gammel 30-01-14, 18:54   #755
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disse.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (35,6 KB, 26 visninger)
Gammel 30-01-14, 19:04   #756
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg strikker fortsatt på armskjerf, to ulike varianter. En ca lik den over med pinne 5, måtte rekke opp første prøven da den ble for bred. Så en med tykt garn der jeg strikker skjerfet først og ermene på etterpå. Denne på pinne 12 og 9.

Gammel 30-01-14, 19:17   #757
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan strikkes mønsteret på tornerosekjolen? Er det vanskelig?

007 er ikke aktiv  
Gammel 31-01-14, 00:37   #758
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Strikker Nøstebarn sin hverdagskjole, og en Marius-lue til den ene svigersønnen min.

Gammel 02-02-14, 15:00   #759
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg strikker sokker, Latvian Love. Design Bitta Mikkelborg.
Prøver meg for første gang på å strikke begge sokkene samtidig. Har strikket to ermer og to votter samtidig før, så det er bare hælene jeg ikke har prøvd. Tror jeg må strikke dem hver for seg og så fortsette sammen etterpå.

Gammel 02-02-14, 17:49   #760
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Veldig fin, tror jeg må se om jeg ikke kan få strikket denne en gang.

Her har jeg startet på et skjerf i vevstrikk. Litt kjedelig når det er snakk om 400 masker frem og tilbake, men jeg liker hvordan det ser ut og det er ganske hjernedødt arbeid. Skal på kurs både neste uke og uken etterpå, så da er det greit å ha noe å gjøre på mens man lytter.

zinatara er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:46.