Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Femåring alene hjemme, tok toget til Oslo (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-07, 12:34   #13
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Femåring alene hjemme, tok toget til Oslo (VG)

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Apropos hva man ville gjort og ikke: Ville dere latt småbarna deres løpt fritt rundt på danskebåten, et gedigent skip? Det så jeg mange som gjorde i helgen. Bl.a. et søskenpar på kanskje 4 og 2 som gikk mye rundt på egen hånd. Hørte også to opprop på høyttaler med en liten jente på muligens tre år som sto i resepsjonen og ikke kunne gjøre rede for seg. Danskeferja er definitivt et sted der jeg skal ha øyne på ungen min HELE tiden, og holde i hånden hvis vi er på dekk - det er helt ufattelig for meg at noen ser på det som et greit sted for treåringer å utforske på egen hånd.

Da lurer jeg på om du vet med absolutt sikkerhet at det søskenparet var alene? Jeg var nemlig på danskeferja i helgen (Color Festival) og det kunne nok se ut som om mine to gikk alene, men jeg hadde øynene på de konstant. Jeg gir dem så mye frihet at de føler at jeg stoler på dem, men ikke mer. Hjemme får eldstejenta på 4,5 år lov å være hjemme alene i ca. en halvtime mens jeg leverer broren i barnehagen (hun var syk) eller en rask svipptur på butikken.Hun blir fem i juli da...

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!

Sist redigert av Lucifer : 14-05-07 kl 12:36. Årsak: Skriveleif var til stede!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.