|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skolestart for 5-åringer?Neimen, Candy, det blir jo mye billigere og mer kompetanse for penga om man tar barna fra 5 per voksen i barnehagen (eller hva det er, jeg har glemt det) til 25 per voksen på skolen.
![]() |
#2 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Skolestart for 5-åringer?Særlig siden vi har så mange tomme klasserom stående, mener du?
![]() |
#3 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Skolestart for 5-åringer?
Korridorundervisning er undervurdert.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja, en 6-åring jeg kjenner kan fortelle hvordan det er som 1.klassing. På ordentlig. De har 2 timer undervisning i garderoben hver uke fordi det ikke finnes klasserom.
![]() |
![]() |
#5 |
Panzerekstremfeminist
|
nemlig. Lær av oss i helsevesenet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skolestart for 5-åringer?Jenten min (som begynte på skole som 4 åring) eier ikke konsentrasjon, men horn har gjort det veldig bra på skolen allikevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
Psjt, de er jo veldig små! Tar nesten ikke plass. Dessuten så vil jo dette frigjøre en masse brakker fra brakkebarnehagene, som lett som plett kan flyttes til skolegårdene.
![]() |
#8 |
This is normal!
|
Dette er et viktig moment. Jeg synes barna bør begynne på skolen når de er 3 slik at de går ut av ungdomskolen før de blir veldig store. Da trenger vi færre og mindre barnehager (1- og 2-åringene kan man vel egentlig bare trille rundt i en vogn), og vi får plass til flere barn i skolen.
![]() |
![]() |
#9 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Skolestart for 5-åringer?Jeg synes ærlig talt ikke det er så skremmende om foreldrene må ha ansvaret for å lære en femåring engelsk. Det er skremmende hvis de ikke har nådd målene sine i 10. klasse.
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 29-01-14 kl 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Hva? Må barnet mitt kunne engelsk som 5-åring? Da trooor jeg kanskje han ligger veldig langt etter.
![]() |
![]() |
|
|