Sv: Island
Jeg kom hjem fra 4 dager på Island i dag.
Vi fikk som ventet ikke sett noe av Island. Vi var inne i byen om kveldene, det var det eneste vi fikk sett.
Vi spiste en dag på Fish Market. Nydelig mat rett og slett. 9 retters "smaksmeny" med vinpakke (bra med vin, 2 typer hvitvin, 1 rødvin, 1 dessertvin, et glass øl og en sake) Ca 1000 norske per pers.
Ellers så var det mange som snakket veldig varmt om en restaurant som heter Dill. Noen var på Perlan også, men de snakket jeg ikke med etterpå.
Jeg er ikke så veldig "gourmet" (perler for svin på et vis), så vi spiste mer vanlig ala carte to ganger. En gang på Budda Cafe, god mat, men ikke noe spesielt. Og i går på en indisk som jeg ikke husker navnet på. Det var veldig bra. Vi var 4 på vårt bord, fikk 4 forretter og 4 hovedretter som de valgte ut for oss og som alle delte. Kostet vel ca 600 NOK per pers med 2 flasker rødvin.
Jeg skal tilbake neste år. Hadde det helt utrolig gøy og koselig. Neste år skal jeg ha en dag som turist før kortspillinga braker løs. Jeg tror jeg har mer lyst til å se varme kilder enn den blå lagune.