Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Island

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-14, 17:29   #41
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Island

Jeg liker fish market bedre enn grill market, selv om den siste har en fantastisk grillet tørrfisk som de ikke har på den førstnevnte! Jeg hadde ikke brukt tid til å spise bedre middag på Perlan, men heller vært der på dagtid og kanskje spist suppe i kafeen i etasjen under.

Vår favoritt sushiplass er Sushi, the train. Den ligger ved siden av domkirkjen, Althinget og Hotel Borg, midt i sentrum, de har også en filial i det nye finansområdet ved Sæbraut, hvis man f.eks har vært i Laugardalslaug eller bor på f.eks Hotel Grand.

Og plutselig så kom jeg jo på at Mei liker loppis ... Hver lørdag og søndag er det stor loppis i Kolaportid, ved havna. Mye ull og alt mulig annet stæsj. Jeg kjøpte tørrfisk og sjøkreps (islandsk hummer) der sist og tok med meg.

Gammel 17-01-14, 17:53   #42
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Fish market er fantastisk.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 17:59   #43
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Og plutselig så kom jeg jo på at Mei liker loppis ... Hver lørdag og søndag er det stor loppis i Kolaportid, ved havna. Mye ull og alt mulig annet stæsj.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 23:14   #44
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg kom hjem fra 4 dager på Island i dag.

Vi fikk som ventet ikke sett noe av Island. Vi var inne i byen om kveldene, det var det eneste vi fikk sett.

Vi spiste en dag på Fish Market. Nydelig mat rett og slett. 9 retters "smaksmeny" med vinpakke (bra med vin, 2 typer hvitvin, 1 rødvin, 1 dessertvin, et glass øl og en sake) Ca 1000 norske per pers.

Ellers så var det mange som snakket veldig varmt om en restaurant som heter Dill. Noen var på Perlan også, men de snakket jeg ikke med etterpå.

Jeg er ikke så veldig "gourmet" (perler for svin på et vis), så vi spiste mer vanlig ala carte to ganger. En gang på Budda Cafe, god mat, men ikke noe spesielt. Og i går på en indisk som jeg ikke husker navnet på. Det var veldig bra. Vi var 4 på vårt bord, fikk 4 forretter og 4 hovedretter som de valgte ut for oss og som alle delte. Kostet vel ca 600 NOK per pers med 2 flasker rødvin.

Jeg skal tilbake neste år. Hadde det helt utrolig gøy og koselig. Neste år skal jeg ha en dag som turist før kortspillinga braker løs. Jeg tror jeg har mer lyst til å se varme kilder enn den blå lagune.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.