Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilke fem kaker liker du, og hvilke fem liker du ikke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-14, 10:36   #81
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke fem kaker liker du, og hvilke fem liker du ikke?

Ok, krem med mye smør i da. Jeg liker det i sjokoladekakekrem da, det er jo masse smør der også. Men da er smørsmaken litt mer skjult.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 10:36   #82
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK, jeg liker ikke sånn gul krem som er på suksessterte, og er heller ikke overbegeistret for smørkrem. Og som mange flere her, er jeg heller ikke fan av tørkede bæ/frukt i kaker.

Jepp, tink, for meg handler det også om at jeg ikke liker smørsmaken. Jeg spiser ikke smør på skiver engang.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 10:42   #83
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smørkrem er ikke noe særlig, men hvis det blir blandet inn litt philadelfia, så er det plutselig nydelig.

På samme måte som jeg ikke liker bløtkake, men elsker oreokake. Ingen har sagt at man må være konsekvent.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 10:45   #84
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er heller ikke så veldig glad i ostekake.
Oreokake? Mja, den er veldig mektig, men et lite stykke er jo godt.

Gammel 27-01-14, 10:47   #85
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker alle kaker omtrent like godt hvis de er skikkelig laget. Tørre og overstekte kan jeg styre min begeistring for. Jeg laget en gang vegansk soaked kake, den var overhodet ikke god.

Gammel 27-01-14, 10:48   #86
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Ja, ikke sant? Det er min mors signaturkake. Bunn med kokos, tykt lag med svisker og krem. "Alle" liker den....den er grufull med mindre man er 65 +

Å hjelp, den hadde jeg ikke klart å få ned en liten bit av engang...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(Uflaks for mannen min at han elsker kaker, særlig de siste er, og ikke kan/vil bake selv. For jeg gidder IKKE bake vonde kaker, altså!)

skal mannen min ha kaker jeg ikke liker så baker han selv, og det gjør han for han er utrolig glad i kaker, så blir det servert f. eks bløtkake hos oss er det mannen sitt verk!

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er smør i den, men den gule kremen på suksessterte er jo ikke smørkrem? Smørkrem er vel smør og melis rørt hvitt, typisk cupcake og sånne Cacaskaker som er dekket med små rosetter.

Det er eggekrem ( med smør) i suksessterten.

Gammel 27-01-14, 10:48   #87
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Men de kakene dere ikke liker, har dere smakt den skikkelige hjemmelagde varianten?
.

Det går jo an å ikke like kaker om de er av aldri så god kvalitet. Enkelte ting er man mindre begreistret for, og enkelte ting foretrekker man heller å stå over for å spise bedre ting. Jeg er veldig glad i saltmat og har aldri vært særlig begeistret for kaker generelt, men det finnes kaker jeg synes er ordentlig gode også. Og med "liker" mener jeg ikke at jeg holder på å kaste opp, sånn som jeg gjør av Thousand Island. Jeg hadde fint klart å presse det ned hvis du stod med en kniv mot halsen min, og jeg hadde sikkert til og med greid å nyte det hvis jeg var sulten på en øde øy. Men til hverdags gir disse kakene meg lite glede.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 10:51   #88
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er smør i den, men den gule kremen på suksessterte er jo ikke smørkrem? Smørkrem er vel smør og melis rørt hvitt, typisk cupcake og sånne Cacaskaker som er dekket med små rosetter.

Enig. Suksesstertekrem er ikke det samme som smørkrem. Smørkrem er ikke godt. Ostekrem er godt, men med smørkrem mener jeg krem utelukkende laget av smør og melis. :grøss: (Og jeg er glad i smør.)

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 10:52   #89
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, eggekrem er antagelig det aller verste. Jeg spiser ikke sånt gult på boller en gang. Egentlig er jeg litt ufint kresen på kaker, ser jeg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 10:58   #90
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eggekrem er jo det beste! Da Blåmann skulle lage favoritten suksessterte til meg i høst, for første gang siden vi feiret cand.mag.-graden i 1996, brukte han en oppskrift som viste seg å ha altfor mye smør i kremen. Jeg liker egentlig ikke "godt" smør, og alle var enige i at dette ble i kvalmeste laget.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 11:16   #91
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liker: Det meste som inneholder sjokolade.

Misliker: Det meste som inneholder krem.

:barnslig:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 11:20   #92
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg glemte Daim-iskake.

Og ble fryktelig kakesyk her nå.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 11:23   #93
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Kaker der det er kuttet i sukker osv. for at den skal være sunnere. Come on!!

Da er det ikke kake lenger.

Gammel 27-01-14, 11:25   #94
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det går jo an å ikke like kaker om de er av aldri så god kvalitet. Enkelte ting er man mindre begreistret for, og enkelte ting foretrekker man heller å stå over for å spise bedre ting.

Det kan jeg godt forstå altså. Men jeg synes at for eksempel hjemmelaget Tiramisu kan være noe av det beste som finnes, mens de fleste restaurantvarianter ikke er verdt kaloriene.

Rom-kake er sannsynligvis for spesielt interesserte, men det smaker helt annereledes med ekte rom, enn dersom man bare har litt rom-essens i en vanlig krem.

Dermed skal jeg ta høyde for at jeg liker hjemmelaget is-kake, men ikke sånn hestesko som fås i frysedisken.

Gammel 27-01-14, 11:27   #95
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Da er det ikke kake lenger.

Veldig mange kaker kan man redusere sukkermengden med 1/3 uten at man egentlig merker det. Det sier kanskje mest om oppskriftene.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 11:41   #96
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Sukker, smør og alt som er godt.

Det er ikke godt, ikke sjokolade heller.
Tror jeg kan telle på en hånd (okei, maks to) antall ganger i året at jeg spiser kake.
Da kan det være:
- gulrotkake (uten den klisne greia på toppen)
- kvæfjordkake/verdens beste
- vannbakkels
Forutsetter laktosefri krem i de to siste.
Tja, det var vel det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 11:43   #97
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Standard

Det er stor forskjell på å eksperimentere med litt mindre sukker og smør, og å ta bort alt som er godt.

Vi spiser ikke kake så ofte, da trenger den heller ikke å være helsekost.

Gammel 27-01-14, 11:49   #98
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sånn derre skikkelig svart sjokoladekake som så mange liker synes jeg, og også gutta mine, er skikkelig pyton.
Vi har heldigvis samme smak og liker best kremkaker.

Gammel 27-01-14, 11:54   #99
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jeg har også en kjepphest om godis (kaker, sjokolade og hva_har_du) der man omtrent har tatt bort alt som er godt, men bare beholdt navnet. Det er da mye bedre å spise noe som er veldig godt litt sjeldent, enn å spise noe som ikke er særlig godt litt ofte, eller?
Hesteskois- og det meste annet av is man får fra frysedisken på Kiwi, kan dere ha i fred for meg. Det er omtrent det eneste av søstsaker jeg lar være i fred uansett hvor fysen jeg er.

Sist redigert av rine : 27-01-14 kl 12:01.
Gammel 27-01-14, 11:57   #100
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snobber! Hesteskoiskake er jo helt vanlig is med bittelitt stæsj på. Er dere hevet over over all ferdig-is?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:03.