|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Leser
|
Sv: Kan man kunne?KPI er en forkortelse for Key Performance Indicator, og brukes en del. Jeg elsker jo begrepet, det er jo akkurat som statistikk. Mark Twain sa at det fantes tre typer løgn: "Vanlig løgn, hvit løgn og statistikk". Problemet med KPI er selvfølgelig hva er det man måler. Er en bedrift et bra arbeidssted hvis det ikke eksisterer noen sykemeldte der? Tja, jo, nei, kanskje? Og motsatt, er det dårlig arbeidsmiljø, hvis man har mange sykemeldte? Leverer man en bra tjeneste hvis kundene er fornøyde, eller har man bare valgt å gjøre som meg i starten av min "salg av egenlagde ting karriere" - selg til små barn og psykisk utviklingshemmete? (NB! Ikke tilsiktet!)
|
|
|
#22 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan man kunne?KPI er kjent, men dekker ikke.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Kan man kunne?Men om det "vil kunne vise", synes jeg blir en annen betydning en at "det kan være at det kan vise", som er betydningen av det som står i HI?
|
|
|
#24 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Kan man kunne?"Et kvalitetssikringssystem kan ha funksjonalitet som viser at virksomheten *bla bla bla*"
|
|
|
#25 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Kan man kunne?Jeg oppfattet det som "kan kunne" i betydningen "kan være i stand til", og ville nok heller sagt/skrevet det.
|
![]() |
|
|