Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Rørte bringebær og holdbarhet

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-14, 15:33   #21
snøklokka
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 22
snøklokka har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Rørte bringebær og holdbarhet

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Ah... Det kan være. Sånn frysetøy man kjøper i butikk og har i rørt syltetøy, det er vel et konserveringsmiddel det også? Eller? (Stemmer, jeg har ikke gjort dette noen gang, bare nytt godt av mammas produksjon. )

Mener mamma har sånn frysetøypulver oppi, og hennes syltetøy holder ganske lenge ift de "fristene" her.

Det kan være Bruker ikke det selv, kjører det meste i blender med litt sukker og fryser det vi ikke bruker akkurat der og da. Mener min mor også bruker noe sånt Det er litt som med aspic, det bare hører ikke til i kjøkkenet mitt

snøklokka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 15:42   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.003
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rørte bringebær og holdbarhet

Opprinnelig lagt inn av Tussilago, her.

Hva med bringebærsorbet i ismaskinen da? Det er ungene mine veldig glade i .

Pokker, det var en himla god ide som jeg ikke kom på! Har du en god oppskrift? Jeg sendte jentungen på butikkrn, så det ble is med kremfløte. Nokså god. Jeg spiste bare en teskje, men hadde en halv skål med resten av de rørte bærene i. ?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 16:01   #23
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.902
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rørte bringebær og holdbarhet

Jeg synes bær går fra helt fine til fulle av mugg i løpet av et lite øyeblikk. (Avocado ser ut til å ha samme oppførsel, de er stein harde en god stund, perfekte en times tid omtrent, og så brune og myke. )

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 16:08   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.003
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rørte bringebær og holdbarhet

Bananer har også en tendens til å gå direkte fra grønn til brun uten å være innom gul på veien.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 17:01   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rørte bringebær og holdbarhet

Noe vi ofte gjør her i huset, er å lage digre smoothies, helle i diverse flasker og ispinneformer og fryse ned. Eldste pleier å ha med seg en flaske frossen smoothie på skolen, da er den ferdig opptint og iskald når det er lunsjtid. Veldig populært! Og smoothie-ispinner er en slager her i huset, sunt også.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 21:11   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.003
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rørte bringebær og holdbarhet

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Noe vi ofte gjør her i huset, er å lage digre smoothies, helle i diverse flasker og ispinneformer og fryse ned. Eldste pleier å ha med seg en flaske frossen smoothie på skolen, da er den ferdig opptint og iskald når det er lunsjtid. Veldig populært! Og smoothie-ispinner er en slager her i huset, sunt også.

Smoothie-ispinner lager vi ofte, men å fryse ned og ta med på flaske var jo genialt! Tror vi den tiner til den uhyre tidlige spisingen på skolen, som er klokka 10.20?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 21:17   #27
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.898
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rørte bringebær og holdbarhet

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Smoothie-ispinner lager vi ofte, men å fryse ned og ta med på flaske var jo genialt! Tror vi den tiner til den uhyre tidlige spisingen på skolen, som er klokka 10.20?

Ta ut kvelden før og sette i kjøleskapet?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 21:20   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rørte bringebær og holdbarhet

Ja, tror de spise på ca. samme tid her. Jeg tar den ut av frysen med en gang jeg kommer ned i stua om morgenen, og legger den i sekken. Hun begynner på skolen kl. 8.10. Jeg måtte spørre henne nå hvordan konsistensen er til lunsjtid, og hun sier den er sånn slush-konsistens. Hun digger det da, vet ikke om alle gjør det. Om sommeren tiner den nok litt fortere, tenker jeg.
Jeg har kjøpt mange forskjellige små plastflasker, og har dem stående i frysen, nesten fulle av smoothie (må ikke fylle dem helt til topps). Godt vi har dypfryser med god plass, hehe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 21:22   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rørte bringebær og holdbarhet

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Ta ut kvelden før og sette i kjøleskapet?

Det går også an, men her er det visst kjempepopulært at den er iskald (og litt slushy) til spisepausen, og da blir den jo ikke det, med mindre man har den liggende sammen med et kjøleelement eller noe, selvsagt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no