Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnevogn-hjelp!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-14, 21:02   #41
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevogn-hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Ang. det å sitte vendt mot foreldrene, så selges det jo et sete som kan settes på, der ungen sitter nettopp vendt mot foreldrene, kan kjøpe det i tillegg, kostet ikke mer enn ca. 500 kr.

Jeg vurderte MB siden dette setet kom da jeg fikk minste. Men så fant jeg ut at det ikke kan reguleres. Ungen kan kun sitte i en sittestilling. Skal vogna brukes en del i hverdagen har en seks måneder gammel baby definitivt behov for liggestilling i vogna ganske ofte. Også virker det upraktisk å kneppe av hele sittedelen hver gang en skal bruke dette mini-setet som hverken er lunt eller har særlig plass til vinterpose.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 21:05   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Jeg vurderte MB siden dette setet kom da jeg fikk minste. Men så fant jeg ut at det ikke kan reguleres. Ungen kan kun sitte i en sittestilling. Skal vogna brukes en del i hverdagen har en seks måneder gammel baby definitivt behov for liggestilling i vogna ganske ofte. Også virker det upraktisk å kneppe av hele sittedelen hver gang en skal bruke dette mini-setet som hverken er lunt eller har særlig plass til vinterpose.

Urk ja, det så kanskje litt jalla ut når jeg tenker meg om. Men halleluja, se hva jeg fant nå da, Brio Go, 2013-modell:

http://www.kjopbarnevogn.no/no/artik...hassi-2-2.html

Billig, billig, og denne nettbutikken skal jo være ganske så bra.

Izzicreo eller andre; hvordan er hjulene på denne vogna? Takle den lange turer i skog og mark? Eller er det mer en "byvogn"?

Gammel 17-01-14, 21:08   #43
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Håper det er greit at jeg spør i tråden din, Njulaif.

Gammel 17-01-14, 21:09   #44
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Urk ja, det så kanskje litt jalla ut når jeg tenker meg om. Men halleluja, se hva jeg fant nå da, Brio Go, 2013-modell:

http://www.kjopbarnevogn.no/no/artik...hassi-2-2.html

Billig, billig, og denne nettbutikken skal jo være ganske så bra.

Izzicreo eller andre; hvordan er hjulene på denne vogna? Takle den lange turer i skog og mark? Eller er det mer en "byvogn"?

Ja, og de har også en tilbudspakke med bilsete inkludert også:
http://www.kjopbarnevogn.no/no/artik...og-base-2.html

Gammel 17-01-14, 21:10   #45
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Håper det er greit at jeg spør i tråden din, Njulaif.

Jeg synes det er genialt! Da kommer det frem enda flere ting jeg ikke har tenkt på.

Gammel 17-01-14, 21:11   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Ja, og de har også en tilbudspakke med bilsete inkludert også:
http://www.kjopbarnevogn.no/no/artik...og-base-2.html

Ja jeg så det, genialt! Jeg har nettopp kjøpt Maxicosi-sete, ellers skulle jeg tatt den pakken. Men avventer flere tilbakemeldinger ang. hjulene, jeg synes de ser så "pinglete" ut, spesielt fremhjulene. Det er de jeg var så skeptiske til med Buggisen og.
Jeg liker fjæring.

Gammel 17-01-14, 21:18   #47
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Ja jeg så det, genialt! Jeg har nettopp kjøpt Maxicosi-sete, ellers skulle jeg tatt den pakken. Men avventer flere tilbakemeldinger ang. hjulene, jeg synes de ser så "pinglete" ut, spesielt fremhjulene. Det er de jeg var så skeptiske til med Buggisen og.
Jeg liker fjæring.

Ja, jeg vil også ha lufthjul. Men den der siden der, er det noen som har noen erfaring med den? Er det greit å bestille der lizm?

Er litt fristet av en sånn pakkeløsning, men vil gjerne i en butikk å prøve først kjenner jeg.

Gammel 17-01-14, 21:18   #48
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Men altså- vi var superfornøyd med kjøpbarnevogn helt til vi begynte å merke feil med vogna. Da ble det plutselig vanskelig, og "dyrt" med reparasjoner. Feks ble det foreslått at vi kunne levere vogna i Sverige for reparasjon. Det var ikke så aktuelt for vår del.

Gammel 17-01-14, 21:18   #49
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke lett å velge vogn. Var vel derfor jeg endte opp med over 20 stk til slutt (kommet ut av tellingen, tror jeg endte på 22 eller 23). Uansett, mye nytt er kommet siden min yngste sluttet med vogn.

Du har fått gode tips til hva du bør tenke på. Gå i flere butikker, løft på vogner, legg dem sammen, trill dem litt osv.

En av mine favoritter var MB (OTH), hatt tre av den. Men jeg likte den ikke så godt som bagvogn, så bagen ble solgt raskt. Gutten likte den ikke, sov mye bedre i emmaljunga edge duo combi som da var hovedvogn (kjøpt fordi jeg hadde lyst å teste den, fikk den på et veldig godt tilbud, ny). Han er høstbarn og på vestlandet med mye vind og regn hele høsten og vinteren var den suveren. Men det var helt uaktuelt å bruke den som sportsvogn (tung), så da solgte jeg den.

Du får vårbarn, trenger ikke like lun vogn da tenker jeg, men fint med en så stor bag som mulig.

Gammel 17-01-14, 21:24   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Men altså- vi var superfornøyd med kjøpbarnevogn helt til vi begynte å merke feil med vogna. Da ble det plutselig vanskelig, og "dyrt" med reparasjoner. Feks ble det foreslått at vi kunne levere vogna i Sverige for reparasjon. Det var ikke så aktuelt for vår del.

Åh ... Kanskje lage en spinoff-tråd med kjøpbanevogn-erfaringer. Jeg har bare hørt positive ting foreløpig.

Gammel 17-01-14, 21:27   #51
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Åh ... Kanskje lage en spinoff-tråd med kjøpbanevogn-erfaringer. Jeg har bare hørt positive ting foreløpig.

Kjempeide!!

Gammel 18-01-14, 07:18   #52
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi har TFK og Brio Go. Ville gått for denne go'en med lufthjul om jeg skulle ha ny Go.

Det finnes og en TFK med fire hjul. http://www.kiddies24.de/shop/de/Kind...14::33393.html

TFK er veldig god til høye personer men og så for oss som ikke er fult så høy. Jeg er 165.

Liker begge vognene godt og vanskelig å si hvem jeg hadde valgt. Kjøpte Go til llillebror for han likte ikke sitte fremover når han var mindre.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 08:12   #53
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært gjennom det meste av vogner med fire unger. Den vogna jeg stadig kommer tilbake til er Mountain buggy. Jeg hadde en av de første utgavene med eldstemann, jeg hadde tvillingvogn til de to store og jeg har hatt en til de to små. Jo, tvillingvogn har jeg visst nå også, den må jeg få ut fingern og få solgt for den bruker jeg strengt tatt ikke lenger. Ulempen er den lille baggen, spesielt for barn født på høsten. Og en ganske åpen sittedel.

I tillegg har jeg hatt emmaljunga dypvogner til dem. De har jeg vært veldig fornøyd med, med unntak av Edge som blir helt håpløs som sportsvogn. Men de er lune og gode og stabile og baggen er stor nok til en toåring om man føler for å bruke den som seng. (noe man kan finne på å gjøre hvis man vil være med i samme kor og ikke har barnevakt på kveldstid. ) Med minsten har vi hatt Emmaljunga city Nitro og den er et veldig godt kompromiss. Veldig lett, kompakt, svingbare hjul og god bag og sportsdel. Men det er ei byvogn. Den egner seg ikke til å trille i marka med pga de små forhjula. Men det er den eneste vogna jeg har hatt hvor jeg egentlig ikke har trengt en vogn ved siden av.

Babyjogger city (elite og mini) er også veldig gode vogner ETTER babyfasen. De er knøttsmå sammenlagt og er veldig lette og gode. Men har knøttsmå bagger.

Easywalker er alt for åpne synes jeg, men er gode å trille.

Den jeg ikke har prøvd er Brio Go. Jeg synes den ser rar ut. Men den ser absolutt god ut selv om jeg foretrakk emmaljunga city nitro som er bygget på noe av de samme prinsippene.

Gammel 18-01-14, 09:29   #54
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Hjulene fungerer utmerket faktisk! Da vi kjøpte Go'en så regnet vi hjulene som et svakt punkt, og ble enige om at mannen fikk kjøpe seg en turvogn til skog, mark og ulendt terreng om det skulle bli behov. Vognen hadde andre kvaliteter som var essensielle for oss, så da fikk vi bare ordne oss med to. Men hjulene har vært supre. Det var en gang i fjor på et skikkelig sørpeføre at vi strevde litt, men da kom ikke bussene frem heller, så da får vi vel ikke legge mye vekt på det Vi klarte ikke låse forhjulene, men det var bare fordi vi hadde satt høyre på venstre og motsatt. Da vi skjønte det ordnset det seg selvsagt. Skulle jeg kjøpt ny vogn nå, så hadde jeg nok valgt den nye med både lufthjul og country hjul (hvis jeg ikke tar helt feil nå, så får man med begge dele - svingbart og faste). Dette er ikke fordi det har vært et savn egentlig (selv om jeg sverget til lufthjul tidligere), men for å gjøre en ordentlig god vogn enda litt bedre.
Tester dere Go, så vil dere merke at den har en god bounce selv om den ikke har lufthjul. Liknende vogner er gjerne mye stivere i chassiet, og det er et stort minus synes jeg. Det skal være behagelig, både for liten og stor, å trille.

Ja, har også god erfaring med kjopbarnvagn, men jeg tror nok jeg hadde kjøpt vogn i Norge pga den norske kjøpsloven. Den er faktisk mye bedre enn den svenske.

Vi valgte MaxiCosi fremfor Brio setet, da det satt bedre i bilen vår. MaxiCosi er et av setene man kan bruke riktig så lenge også, da det er langt i ryggen. Siden vi hadde adapter til Go'en byttet vi først til sete nr. 2 da han var rundt 14-15 mnd. Det var superpraktisk å kunne klikke det på understellet.

Go er gjerne med i kampanjer Babyshop og Barnas Hus har en gang i blant

Gammel 18-01-14, 12:32   #55
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Et sånt MaxiCosi bilsete... Kan man feste det på understellet til Brio Go? Eller misforstod jeg nå, IzziCreo?

Gammel 18-01-14, 13:15   #56
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skrev visst feil Emmaljungatype på den jeg var litt fristet til å prøve: Det er Mondial, og ikke Edge Duo, de jeg kjenner har og den virker stor og god i bagen.

Her har vi for øvrig brukt Brio Go masse til skogsturene. Den er genial sånn sett siden man får plass til både ved, sitterunderlag, mat, drikke, osv i kurven under. Og den er veldig stabil og forholdsvis god på skogsstiene også, men ikke som babyvogn om man ikke har lufthjulene.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 13:46   #57
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Et sånt MaxiCosi bilsete... Kan man feste det på understellet til Brio Go? Eller misforstod jeg nå, IzziCreo?

Jepp, med Maxi Cosi adapter, så klikkes bilsetet enkeltpenkelt på understellet Koster ca 350,- for et slikt adapter. Vi fikk det med på kjøpet da vi kjøpte vognen på Barnas Hus.

Gammel 18-01-14, 16:34   #58
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Maxi Cosi kan festes på flere ulike vogner. Vi har brukt det på Bugaboo Donkey (og på Quinny Zapp), veldig kjekt. Jeg hadde nok valgt Bugaboo Buffalo hvis jeg skulle hatt ny vogn nå, bortsett fra at den vel fortsatt er ganske dyr? Samme grunnene som Palmen lister opp over, egentlig. Vi har hatt Donkey i snart to år, og jeg digger den vognen. Uansett er det som mange sier, det er lurt å gå innom et sted og prøve, løfte, kikke og se hva en liker.

Gammel 18-01-14, 17:22   #59
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hatt brio happy og Tfk. Kjempefornøyd med begge, men likte ikke sportsdelen på brio happyen, så det var da vi kjøpte tfk. Den er stor og bred med god plass til vognpose og toåring når den tid kommet. Bagen er lang, og det er enkelt å smette på bag eller bilstol om du trenger det.
Ville egentlig ha brio go denne gangen, og det er mulig det kommer en brukt en i hus etterhvert. De har fine pakkeløsninger nå med bilstol, bag og sportsdel i en pakke. Fra 2013 modellen og til nå får man den mef utskiftbare forhjul slik at du kan sette på hjul som er fine på snø. Sportsdelen er også vent mot deg om du vil.
Har prøvd boogabo og syns den virket veldig skranglete i forhold til brio go...

Gammel 18-01-14, 17:25   #60
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Det er forskjell på Bugaboo-vognene da, Cameleon er mer "skranglete" og har små hjul, mens Donkey og Buffalo er kraftigere og stødigere. Men Brio go virker kjempefin, den også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:40.