Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor mye må jeg betale en rørlegger for å installere oppvaskmaskin, tror dere?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-14, 09:57   #26
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye må jeg betale en rørlegger for å installere oppvaskmaskin, tror dere?

AquaStop betyr bare at maskinen slår seg av dersom det blir lekkasje i maskinen(tett filter ol) for å ikke gjøre vondt værre.

Oppvaskmaskinen skal kobles til vann og strøm.
Dvs at ledninger og slanger må være lange nok.
Fukt og dampsperre må på plass(opp mot benkeplaten).
Maskinen må settes i vater og monteres fast i benken.
Sokkel må tilpasses.

Da min rørlegger skulle montere vår nye maskin lille julaften oppdaget han at vanntilførselslangen ikke var lang nok, og den måtte skjøtes(eller byttes til en som er lang nok). Det tok litt tid.
Å få den riktig inn i kjøkkenbenken tok også litt tid gitt(vi har et gammelt hus og ingenting er i vinkel eller vater).
Så var det bare å klikke på sokkelen. Men den måtte kappes til fordi fronten på maskinen gikk lenger ned enn den gamle(som ble installert av kjøkkenforhandleren). Det tok også litt tid, for det skal se ordentlig ut.

Så hadde jeg måttet ha en fremmed rørlegger inn, måtte jeg betalt for to timer arbeid(kanskje 2,5) og deler, og svisj så kostet det 2000-2500 kroner.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12.