Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

KrF i sjokk over forslag til ny ekteskapslov (aftenposten.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-07, 11:47   #12
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: KrF i sjokk over forslag til ny ekteskapslov

Noen ganger klarer jeg ikke å ha spesielt respekt for enkelte mennesker, og av dem er det de som er mot homofilt partnerskap.

For meg må folk gjerne ha en religiøs formening om at homofili er synd etc, men at de dermed føler at de skal legge seg opp i hva andre gjør er helt forkastelig. Jesus selv sa at synd er en sak mellom synderen og Gud. Og forstokkede kristne kan derfor la være å blande seg i sakene til andre de også. Det er ingen av dem som tror at de kommer til helvete dersom de ikke motarbeider homofile, de kan trygt la de homofile få synde i fred.

En annen ting er at selv om Krf er imot homofili og sånn så burde de som såkalt "gode" kristne ha nok rettferdighetssans til å innrømme homofile par juridiske rettigheter når man har delt hus og økonomi. Uansett hva man selv føler om det.

At noe så privat som hva folk gjør av seksuelle handlinger i hjemmet skal bestemme de juridiske rammene er meg så totalt ubegripelig og urettferdig at jeg blir forbannet på sånne mennesker som KrF er dominert av.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.