|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
finner ut av mye
|
Hvilke juletradisjoner liker du best?Ja, det lurer jeg på i dag. Tenker da både på de man har vokst opp med og de man har startet selv.
|
|
|
#2 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke juletradisjoner liker du best?Hjemmefra er det pynting av tre lille julaften og tv-morgenen på julaften. Det har jeg tatt med meg nå til egne barn.
|
|
|
#3 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvilke juletradisjoner liker du best?Å slå av "kvardagsalarmen" på mobilen
|
|
|
|
#4 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hvilke juletradisjoner liker du best?Alle pynter juletreet sammen lille julaften kveld, sette ut mat til nissen og se at han har vært der dagen etter, tenne lys på familiegraven på kirkegården, å ta det med ro under gaveåpningen hvor gavene åpnes én og én slik at alle får se og være med, at hver kveld i juleferien er spillkveld.
|
|
|
#5 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Hvilke juletradisjoner liker du best?Det er mye jeg liker, men det å sitte på formiddagen i pyjamas og spise godteri og se på TV og bare glede seg, det synes jeg er veldig hyggelig!
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvilke juletradisjoner liker du best?Jeg liker egentig alt som har med jul å gjøre, jeg blir helt vill bare av tanken på desember. Men skal jeg dra frem noen favoritter, blir det Polarexpressen på lillejulaften kveld, da har freden virkelig senket seg og det er JUL! Ja, og det å ta opp all julepynten 1. søndag i advent eller 1. desember, alt etter hva som kommer først.
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilke juletradisjoner liker du best?Jeg har ikke tatt med meg så mye hjemmefra, men jeg er veldig glad i den julefeiringen vi har laget for vår familie. Favorittradisjonen er nok julegudstjenesten på julaften. Jeg får alltid høytidsstemning av å synge "Deilig er jorden". Da er det virkelig jul.
|
|
|
|
#9 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Hvilke juletradisjoner liker du best?Og servere både ribbe, pinnekjøtt, medisterkaker og gjerne noen julepølser på julaften. Tradisjon jeg har med hjemmefra. Når jeg feirer borte og "bare" får ribbe mister jeg faktisk litt julefølelse. Det skal være overdådig mye mat!
|
|
|
#10 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Hvilke juletradisjoner liker du best?Tyvsmaking av pappas grove medisterkaker når de kommer rett fra panna og så vidt har blitt gjennomstekt. Tradisjon since forever og ingen jul uten!
|
|
|
#11 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Hvilke juletradisjoner liker du best?Hummerfrokost førstedag |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Hvilke juletradisjoner liker du best?Det jeg liker aller best er å ha god tid på morgenene og dekke på til frokost med god mat. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Sv: Hvilke juletradisjoner liker du best?Julefrokoster. Julaftengudstjeneste kl 16 med mye fin musikk. Og ikke minst sene, sene kvelder og netter med kortspill, scrabble, TP og rødvin.
|
|
|
#15 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvilke juletradisjoner liker du best?Late morgener i pysj, få planer, god mat. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvilke juletradisjoner liker du best?Finne fram julepynten - vi har absolutt ikke ny hvert år, pynten skal ha historie. Legge siste hånd på verket lille julaften, se Grevinnen og Hovmesteren og tjuvstarte på julegodtet. Se tv i pysjen. Pinnekjøtt! Julefrokoster med godt pålegg og te på kanne og god tid. Rusle turer med familien. Bryllupsdagsmiddag hos foreldreme mine. Spise god mat, i spisestua. Spille brettspill. Egentlig er romjula den beste tida - jeg elsker å ha god tid og bare være sammen med familien min.
|
|
|
|
#17 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Hvilke juletradisjoner liker du best?Lange julefrokoster med masse godt hjemmelagd og ikke hjemmelagd pålegg. Brød av mange slag(grovt, fint, rug, vørterbrød, julebrød, horn, lefser). Lille julaften pynter vi hele huset, også treet. Etterpå er det julegrøt med mandel i, og kaffekos. Vi er samlet alle som skal være hos oss julaften. Det er noe av det vi gjør hvert år, og som jeg tar med fra min barndom.
|
|
|
#18 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hvilke juletradisjoner liker du best?
Enig i det!
|
|
|
#19 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke juletradisjoner liker du best?Alt!
|
|
|
|
#20 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Hvilke juletradisjoner liker du best?Julaftens frokost, med alt det gode på bordet, og middagen selvsagt, det vil si all den gode maten, og det å pynte bordet til fest til hvert måltid.
|
![]() |
|
|