Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Det perfekte julepyntede hjem?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-13, 17:07   #21
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det perfekte julepyntede hjem?

For meg har ikke "perfekt" noe med jul å gjøre. Jeg vokste opp med en stressete adventstid og jeg er derfor allergisk mot førjulstress. Jeg legger altså ikke inn noen innsats som gir "perfekt" julepynting.

Når det er sagt er det mye hvitt, litt rødt, en del natur og mye nostalgi her hos oss.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er mye hvitt og grått hos oss, men innslag av rødt, gull, brunt, sølv og lilla. Jeg har julepynt jeg gleder meg til å se igjen fra år til år. Julekrybben fra Willow Tree er nok retningsgivende for vår pynt.

Vi har ikke en eneste nisse i hus, siden nissen har lite og ingenting med vår julefeiring å gjøre, og ellers er nokså lite dekorativ i mine øyne.

Jeg elsker julekrybben vår fra Willow Tree! De få nissene vi har, som vi har fått i gave, gjemmer jeg i skyggen av juletreet.

Gammel 18-12-13, 17:10   #22
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er alt av møbler og tapet i lyse farger og jeg har en lilla vegg. All pynt er i rødt og gull for det meste. Liker ikke så mye dill jeg da (typ nisser og lysestaker...), så har julestjerne i vinduet, juletre og noen lyslenker. Har også en sånn tradisjonell peis som på bildet over her, så har pyntet den ganske mye.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 20:30   #23
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Mitt hjem, seff. Passe pyntet. Rødt og hvitt. Ingen nisser. Blomster.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 20:42   #24
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er nisser, engler, julestjerner (en rød og en hvit) og dorullpynt i skjønn forening. Det viktigste er at det er vår julepynt; Nissen med porselenshode fra tante, dorullnissen eldste lagde i barnehagen og glassengelen jeg fikk av en kollega i fjor. De matcher sikkert ikke hverandre, men for meg har hver ting sin sjarme.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 21:14   #25
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HEr ser det sånn ut:

Haha, særlig lizzm
Slik så det ut når det var ferdig!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 21:40   #26
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg pynter med mye hvitt. Har 3 hvite juleblomster i vindusposten og hvit julestjerne i det største stuevinduet. En diger hvit asalea og elektriske lys i kjøkkenvinduene. På utedøren har vi et mosehjerte med kongler og einebær. En krans på bodet med hvite kubbelys og masse hvite engler og glassengler rundt omkring. Det er igrunnen alt. Ja, og så har vi en nydelig juleduk med duse farger på spisebordet.

På juletreet liker jeg å ha kuler i alle farger- grønt, blått, lilla, gull, sølv og rødt.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 23:21   #27
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er bilde fra fjorårets julepyntede My-hjem. For meg er dette absolutt perfekt nok!

Her er det jeg mener med nisse som jeg liker. Og smijern.

Bytter ikke ut gardinene, men pimper de jeg har på denne måten

Gammel 19-12-13, 23:11   #28
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Liker det enkelt, bruker mye lin, hvite lys, og noen nisser. Litt rødt, sølv og gull i tillegg. Et fat med klemetiner, med Ferrero Rochersjokolade imellom, perfekt julepynt. Røde julestjerner.

Sist redigert av Gerbera : 28-12-13 kl 12:59.
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 00:09   #29
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Det perfekte julehjemmet for meg, er et eklektisk et. Den estetiske sansen min er minst like dårlig i jula som ellers, mens den sentimentale slår ut i full blomst. Nisser fra barnehagen med hodet på halv tolv, hekledukene fra mormor, englespillet jeg fikk fra en venninne, og et juletre ungene har fått frie tøyler på. Her er ingenting fargekoordinert, hverken i jula eller ellers i året. Frodig, fargerikt og raust, tenker jeg vi sier. Og mengder av stearinlys! Gleder meg! Må bare vaske først - gidder ikke pynte oppå støvet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.