|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?
Mine foreldre bruker heldigvis mye på seg selv. Eller, de bruker ikke så mye i hverdagen, men reiser mye. Jeg har sagt til dem flere ganger at de bør slutte å jobbe og bare reise og kose seg. Jeg vil mye heller det, at de bruker mest mulig penger før de takker for seg, enn at vi skal arve alt. Formuen er et resultat av at faren min har bygget opp en veldig suksessfull bedrift og jeg kjenner litt på følelsen at vi ikke "fortjener" å arve titalls millioner bare fordi vi tilfeldigvis er barn av foreldre som har tatt noen smarte valg for 30 år siden.
|
|
|
#82 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?Mine foreldre har også grei økonomi. Vi tjener bedre enn dem, men de har bedre økonomi. Likevel ligger julegaven fra dem som regel på rundt 500 kr, noe jeg synes er helt greit. I det hele tatt får jeg noia av at prisen på en gave skal ha noe som helst å si. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg er også der, altså. Likevel synes jeg det går ei grense i vår familie, derav mitt spørsmål. For det er vel unektelig rart å kjøpe gave til ti tusen dersom man vanligvis pleier å gi for omtrent en tjuendedel? Jeg ville følt det ubehagelig. Både å gi og ta imot. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?Ikke helt bestemt enda, men det ser ut til at vi lander på DAB-radio til feriehuset.
|
|
|
#85 |
|
Drømmer
|
Det varierer, i år får svigers for 700, mamma får for ca 1000. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?Pappa: Fotobok og Berlinerpoplene på dvd (bor i utlandet, så synes det er hyggelig med noe trøndersk)
|
|
|
#87 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?Mamma får ny koffert, og pappa får gavekort på en zoobutikk som tilskudd til det akvariet han har snakket om at han skal kjøpe de siste 20 årene.
|
|
|
#88 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?Far og kone får et glass med hjemmelaget kirsebærlikør. Laget av min mor faktisk ... Hun var på besøk og hadde så lyst til å plukke kirsebær.
Gave fra Unicef var lurt!
|
|
|
#89 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?Mamma får krumkaker, pappa får hjemmelagede smørmaltdrops + De får invitasjon til kveitemiddag og dropskokerdag. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
I mål
|
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?De får hver sin lille batteridrevne lykt til å feste på boka fra Clas Ohlsson - til hyttelesing. Pappa får i tillegg en god juleøl vi har kjøpt på Polet. Sammen får de en bildekalender. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Så koselige gaver! Opplevelser er bra.
|
|
|
#92 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?Ca fem hundre per familie. Siden alle er skilt og gift på nytt blir det litt.
|
|
|
#93 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?Mamma,får tilskudd til Rosendalservice, bukse og bilder av ungene. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
|
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?Mine foreldre får ingenting, for de feirer ikke jul, velsigne dem. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
![]() ![]() ![]() |
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?Siden vi fikk barn har de fått fotobok. Som regel ikke så mye mer enn det, for vi har valgt å ha ekstra sider i boken fremfor å kjøpe "husafyll". I år har jeg handlet litt typisk spansk i tillegg; en fin olje, fiken og sjokolade. Så flølger det med noen små hjemmelade ting til dem. Spent på svigers respons for det er ikke tradisjon for å gi hjemmelagde julegaver utover fotobok.
|
|
|
#96 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?Er vant med å bruke omtrent som deg Hyacinth. Kjøper vi noe dyrere så spleiser vi med søsken. I tillegg har mamma bursdag 13.desember, og pappa har bursdag den 4.januar, så hvis vi virkelig slår til med noe kostbart så hender det at vi tar det som kombinert jule- og bursdagsgave.
|
![]() |
|
|