Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barnehage slutter med Luciafeiring pga integrering

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-13, 00:21   #26
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehage slutter med Luciafeiring pga integrering

Noen lenger oppi her sa at "nå har man gått bort fra integrering og snakker om inkludering i stedet" (elns). Det mener jeg er et feilspor, og jeg vet ikke helt hvem de er som liksom skal ha gått bort fra integrering heller. For det første er ikke de to gjensidig utelukkende. Tvert imot (kommer tilbake til det).

For det andre mener jeg fortsatt at integrering er helt kritisk for at vi skal klare å ta i mot så mange som vi i anstendighetens navn bør, i dette søkkrike landet vårt (jeg mener at vi har råd til å være rasere både på familiegjenforening, arbeidsinnvandring fra den tredje verden og størrelse på flyktingekvoter). Om vi ikke klarer å faktisk integrere de som kommer hit inn i vårt samfunn, med våre verdier, våre felles holdninger, vår følelse av fellesskap, så underminerer vi samfunnet vårt fullstendig. Vi kan ikke tillate oss at det skapes store diasporaer med folk som føler at de ikke egentlig hører til her.

Og tilbake til punktet over: vi trenger å i inkludere en god del for å integrere. Dialog og felles forståelse rundt julefeiring for å få til en markering som funker for flest mulig, litt slack fra både humanetikere og muslimer og kristne rundt at man tross alt ikke dauer av alt som ikke er helt nøytralt, litt vilje til å høre på de som har motforestillinger og hvorfor de har det. Jeg tror ikke det skal så enormt mye til før en god del flere muslimske familier deltar i en god del flere aktiviteter enn de gjør i dag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.