Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Brødene mine blir plutselig så smulete

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-13, 15:43   #41
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brødene mine blir plutselig så smulete

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Tre ganger leste jeg overskriften før jeg skjønte at det ikke var brødrene dine du snakket om. :forvirret:

Jeg har lest den 49, og klarer fremdeles ikke lese noe annet.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 16:14   #42
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg og leste brødrene.

Har samme problemet, men grunnen min er helt sikkert for mye havregryn, men jeg nekter å kutte ned på det, bør ta i litt fiberhusk, det har jeg jo i skapet...

Gammel 12-12-13, 16:43   #43
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Men ingen har vært så tøysete at de har spurt hvilke brød hun sikter til. Høhøhø.

Det var de aller første som slo meg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-13, 16:54   #44
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Fiberhusk? Er det kruskakli, eller hva det nå heter. Er det også et potensielt problem?

Takk for flotte tips, HV, jeg skal prøve alt dette neste gang.

Gammel 13-12-13, 16:24   #45
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Da har jeg bakt igjen. Brukte alle tipsene i tråden her. Men.., det ble jo enda verre! Store hulrom oppunder skorpa. Jeg skjønner ingenting jeg. Nå stekte jeg 3 brød sammen, kke varmluft, 200 grader, 45 min. De er helt perfekte inni, men henger jo overhodet ikke sammen. Det eneste jeg tenkte på er om det er for høy temperatur?

Nå gir jeg snart opp og begynner å kjøpe brød i stedet.

Gammel 13-12-13, 16:25   #46
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Broren min har det fortsatt fint, forresten.

Gammel 13-12-13, 16:28   #47
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Haha, her kommer jeg inn et døgn for seint for å lure på hvorfor du har smulete brødre, og så ser jeg at alle andre lurer på det samme.

Godt å høre at broren din har det bra!

Gammel 13-12-13, 16:29   #48
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Han har det bedre enn brødene, i hvert fall.

Gammel 13-12-13, 16:30   #49
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg som trodde denne tråden skulle gi meg svaret!

Jeg leste brød, og tenkte brød, og klarer ikke lage brød. De faller fra hverandre. (om de da ikke er for kompakte, men selv da faller gjerne toppen av)

Jeg har lyst til å bake brød til jul, for min mor pleide lage grovbrød med rosiner til jul, og det får man jo ikke kjøpt. Jeg har altså lyst å bake brød. Men når ikke elting, honning (eller sirup), salt og steking hjelper.... hva i all verden da?

Gammel 13-12-13, 16:35   #50
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nok er brødreleser melder seg.

Gammel 14-12-13, 13:27   #51
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Fiberhusk og kruskakli er ikke det samme.

Sist redigert av Pegasus : 05-03-18 kl 16:24.
Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-13, 13:43   #52
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tre ganger leste jeg overskriften før jeg skjønte at det ikke var brødrene dine du snakket om. :forvirret:

Jeg og!

Gammel 14-12-13, 13:49   #53
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå må du snart få de brødrene dine til å skjerpe seg!

Gammel 14-12-13, 13:52   #54
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Godt det var flere av oss som leste det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-13, 14:10   #55
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Hvordan går det med de smulete brødrene dine?
Nei for hjernen min nekter å lese den setningen på noe som helst annen måte. :gah:

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-13, 14:24   #56
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Mens jeg leste brødene med en gang, og også leste brødene i ditt innlegg, og skjønte ikke hva du ikke skjønte.

Gammel 14-12-13, 15:08   #57
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg klarer heller ikke å lese noe annet enn brødrene.

Hm, kanskje hvis du prøver et tips om gangen? Altså gjør som du alltid har gjort men endre på en ting, så finner du nok ut a det til slutt.
Nå kjenner ikke jeg oppskriften du bruker, men det er noen brød som kan eltes for mye, da blir de rare.
Jeg merker at når jeg har bakt samme oppskrift en stund, så er det akkurat som om jeg får tretthetsbrudd ( i mangel av bedre ord) i brødene, altså at jeg må endre/skifte på oppskriften litt for å få bra brød igjen, det er helt snodig.
Du har ikke tilfeldigvis skiftet til noen frø som skal bløtlegges uten at du er klar over det?

Gammel 14-12-13, 15:15   #58
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trodde tråden skulle handle om at brødrene dine hadde begynt å gi veldig billige julegaver eller noe.... Bare småsmuler lizm.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-13, 15:28   #59
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Jeg leser brødrene hver gang jeg ser tråden, og tenker smekk. :gullfisk:

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-13, 18:20   #60
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her skulle jeg komme inn i tråden for å kommentere at jeg gang på gang har sett tråden og lest om smulete brødre, og så ser jeg at jeg er alt for sent ute for å være morsom, for andre har lest just det samme.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.