Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tar du "Selfies"?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-13, 15:59   #11
Gammel bruker
Passiv

Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg er litt sur i dag og kjenner at jeg er dritlei av den derre kritiske tilnærmingen som du bla. har i innlegget ditt, Pida. hvis jeg ser på min egen nyhetsfeed så ser jeg egentlig forsvinnende lite usunn narsissisme der. Og da bruker jeg selvsagt det som empirisk grunnlag for å hevde at redselen for at vi skal bli mer narsissistiske og snokende, er overdrevet. Og jeg tenker at hvis vi skal diskutere FB som fenomen og hva det gjør med oss, bør vi diskutere det utfra hvordan det faktisk brukes av de aller fleste, ikke utfra hvordan noen få bruker det -det kan jo være at disse få er like dårlige på sosiale koder i det virkelige livet også.

Jeg legger ikke skjul på at jeg er kritisk til hva FB som medium gjør med grensene våre, men det er faktisk ikke noe angrep på hverken deg eller andre enkeltpersoner.

For å konkretisere:
Jeg husker med gru en av St. Lucia-feiringene sønnen min var på, hvor det plutselig gikk opp for meg at de små barna i toget hovedsakelig så mobiler, blitser og kameraer, i stedet for å få øyekontakt med foreldrene sine. Er ikke slikt litt trist da?

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:27.