|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Smaker det noe av safran?Eg kan ellers melde at eg i fjor kjøpte safran på innvandrerbutikk til ein veldig rimelig penge. Det var pulver vil eg meine? Men det smakte ikkje godt! Eg har høyrt at der finst jukse-safran på markedet. Eg har i alle fall bakt lussekattar i mange år og nytt safransmaken, men i fjor blei det altså mislykka.
![]() |
#2 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() |
![]() Sv: Smaker det noe av safran?Tror aldri jeg har fått lussekatter med safran, så nå må jeg bake det til uka bare for å få smake |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Smaker det noe av safran?Jeg liker safran i lussekatter, gurkemeie er en skuffelse. Likevel, jeg vil ikke si at jeg elsker safran. Det har en veldig særegen smak. Jeg har en krukke med safran kjøpt i utlandet, og jeg bruker den omtrent bare til lussekatter. Safran i middager, ihvertfall for mye, gir en lukt som minner om et marked i Peshawar. Det lukter godt der, men i Norge synes jeg lukta blir veldig intens når den setter seg i luften i dagevis og det lukter safran til og med av badehåndklærne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Smaker det noe av safran?Safran får kaker som ellers ville vært gode til å smake gammelt og i grenseland mot harske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Smaker det noe av safran?Jeg så overskriften på denne tråden og tenkte at jeg får gå inn og svare omtrent dette:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Smaker det noe av safran?
Drar opp denne igjen. I dag har jeg bakt svenske safrankaker med havregryn, og de smaker veldig spesielt. Ikke vondt, men jeg elsker altså ikke safran. Hadde bare mye liggende. Måtte bruke det til noe. Safran smaker altså enormt intenst og parfymert. Det lukter dessuten i alle rom i huset. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|