|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Livsnyter
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Stavanger
![]() |
![]() Sv: Livet vårt eller livene våre?
![]() |
![]() |
#2 |
kamerat
|
![]() Sv: Livet vårt eller livene våre?Jeg synes du har et veldig pessimistisk språksyn, Nille. Og jeg tror skolen kan gjøre mye mer enn den gjør i dag.
![]() |
#3 |
En som trener
|
![]() Sv: Livet vårt eller livene våre?Jeg tolker de to måtene å si det på litt forskjellig; Livet vårt er det livet vi har sammen, f.eks. mannen og jeg. Mens livene våre er hvert vårt separate liv. Maker det sense? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
både her og der
|
Jeg skjønner hva du mener, men jeg får bare ikke til å bruke det i flertall. (Har litt tungt for det, tror jeg.
![]() |
#5 |
Livsnyter
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Stavanger
![]() |
Er en gammel dame jeg skjønner du, derfor har jeg nok et gammeldags syn på sakene. Men pessimistisk er jeg ikke.
![]() |
![]() |
#6 |
både her og der
|
![]() Sv: Livet vårt eller livene våre?Selvsagt har skolen et ansvar for å lære unger å skrive godt, men det er også viktig at foreldre oppmuntrer ungene til å lese bøker. Det er gjennom å lese bøker at man plukker opp ord og uttrykk, og ser hvordan ord skrives. Det er ikke nok å lese aviser eller ukeblader.
![]() |
|
|