|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Julekort eller julebrev? | |||
| Sender julekort |
|
85 | 74,56% |
| Sender julebrev |
|
13 | 11,40% |
| Sender ikke julekort eller brev |
|
15 | 13,16% |
| Foretrekker å få julekort |
|
26 | 22,81% |
| Foretrekker å få julebrev |
|
10 | 8,77% |
| Spiller ingen trille om det er julekort eller julebrev jeg mottar |
|
60 | 52,63% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julekort eller julebrev?Ops, glemte å krysse av for hva jeg foretrekker. Her sender vi julekort med julebrev bakpå (og til noen få kun julekort med en hilsen bakpå). Jeg foretrekker å få begge deler siden det er spennende å lese seg litt opp på hva folk har bedrevet med |
|
|
|
|
|
#22 |
|
lettere utlada
|
Sv: Julekort eller julebrev?Jeg syns det er utrolig kjekt å få både kort og brev.
|
|
|
#23 |
|
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julekort eller julebrev?Vi sender julekort, i år med bilde av alle 5. Skriver litt bakpå til noen, men ikke til alle. Blir kjempeglad for alt jeg får.
|
|
|
#24 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Julekort eller julebrev?Blir glad bare jeg får post.
|
|
|
#25 |
|
By the Sea
|
Sv: Julekort eller julebrev?Jeg blir glad for alle varianter av julepost.
|
|
|
#26 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Julekort eller julebrev?Sender julekort med bilde av ungene. Skriver bare et lite vers på dem når jeg lager de.
|
|
|
|
#27 |
|
Epikur
|
Sv: Julekort eller julebrev?Jeg varierer etter mottaker og skriver langt til noen og kort til andre. :fleksibel:
|
|
|
#29 |
|
Audacious
|
Sv: Julekort eller julebrev?Sender kort, foretrekker å motta kort.
|
|
|
#30 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Julekort eller julebrev?
Samme her. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
flisespikker
|
Sv: Julekort eller julebrev?Vi lager stort sett doble julekort og skriver på den ene siden inni. Noen ganger skriver vi bare god jul og godt nytt år, noen ganger et par setninger til (litt som Harriet beskriver det), men "skikkelige" julebrev pleier vi ikke å skrive.
|
|
|
#32 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Julekort eller julebrev?De jeg ser ofte får ferdigvarianten, de jeg ser sjelden skriver jeg noen ekstra ord på for hånd. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Borte
|
Sv: Julekort eller julebrev?Jeg liker også å få både brev og kort. Generelt så blir jeg glad for all julepost, og syns ingenting av det er kjedelig eller noe annet enn positivt.
|
|
|
#34 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julekort eller julebrev?Begge deler. Familien til mannen krever julebrev. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Julekort eller julebrev?Jeg skriver laaange julebrev. Masseproduserte sådann. Ikke spanderer jeg frimerke heller, for nå har jeg begynt å sende dem på mail. :miljøvennlig:. Men jeg plukker ut de jeg sender til da, så helt tilfeldig er det ikke. Jeg regner med at de som ønsker å lese gjør det, og de andre lar vær.
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julekort eller julebrev?Jeg setter stor pris på både julebrev og julekort. Det er koselig at noen tenker på meg og mine. Julekort gjør seg kanskje penest på snoren, men både brev og kort henges opp. Jeg koser meg mest med julebrevene, det er fordi de må leses. Kort med god jul og godt nytt år på blir man raskere "ferdig" med. Julebrevene har også mer innhold som fordøyes. Og når jeg tar kort og brev frem etter noen år er det kjekt å lese hva venner og kjente gjorde i år 200X. Jeg setter også stor pris på å lese mine egne julebrev fra tidligere. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Julekort eller julebrev?Jeg sender alltid julebrev, eller et kort med en del tekst, men i år har vi hatt noen veldig heavy og vanskelige ting som har skjedd, og som jeg syns blir umulige å skrive om i et sånt format, og umulige å utelate. Så i år blir det bare kort. Om noe.
|
|
|
#39 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Julekort eller julebrev?Ja takk begge deler. Jeg har laget julekort og til de vi ikke ser så ofte, til gamle tanter, venner i utlandet osv. lager jeg et lite julebrev i tillegg. Noen få linjer om hva vi har drevet med det siste året.
|
|
|
#40 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Julekort eller julebrev?
Jeg skriver også om de kjipe tingene jeg. For meg er julebrevet like mye en oppsummering av eget liv, og da får de triste og tunge sakene også plass.
|
![]() |
|
|