Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Heimelaga julegåver - tipstråd!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-13, 19:06   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!

Jeg laget kokebok til min mor, lillebrorbror og eksen hans i fjor, de er også veggiser så jeg laget en stor perm med mine favorittoppskrifter med bilder. Pyntet og gjorde den ganske fin. Ble ekstremt godt mottatt.

Eldste laget personlig årskalender til svigers og min mor. Vi kjøpte sånne kalendere med 12 sider, der månedskalenderen var nederst og øverst var sidene blanke, så ungene kunne tegne på hver side. Eldste tegnet skikkelig flott i dem (hun er galgod til å tegne) og passet på å feks. tegne 17.mai-tema i mai, juletema i desember, Halloween-tema i oktober, sommertema i juli osv. Ble veldig flott, mamma grein, hehe.

Gammel 02-12-13, 19:17   #22
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lurt med kokebøker. Det skalkeskjul sannelig meg lage jeg og...

Gammel 02-12-13, 19:21   #23
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Lurt med kokebøker. Det skalkeskjul sannelig meg lage jeg og...

Skalkeskjul?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 20:40   #24
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kastet meg over ideen med hjemmelagde tennbriketter, og syns de ble så dekorative og fine at jeg gleder meg til å gi de bort sammen med servietter og lys og litt god konfekt.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 20:42   #25
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meiose, her.

Oooh, det nøttebrødet så ut som noe som bør på lista mi! I år lager jeg karamellsaus, karamelliserte valnøtter og løkchutney/syltetøy til alle de jeg ikke aner hva jeg skal kjøpe til. Og nøttebrød! Blir det såpass kompakt og mektig at det er best og steke i små former? Hvor mye spiser man til en runde med ost og kjeks?

Hvordan lager du karamelliserte valnøtter? Det hørtes nemlig ut som noe som mine vennene vil like.

Gammel 02-12-13, 22:31   #26
Meiose
Aktiv

Meiose sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Meiose er litt kulMeiose er litt kul
Standard

Jeg brukte denne oppskriften, men tenker jeg kommer til å lage det på samme måte som brente mandler neste gang. Vil ha skikkelig crunch så jeg tror det blir bedre!

Meiose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 23:01   #27
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har laget det på samme måte som brente mandler. Og det er helt nydelig å bruke pekannøtter også.

Gammel 02-12-13, 23:03   #28
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg rister valnøttene før jeg karamelliserer dem. Da blir de sprøere og har mer nøttesmak.

Gammel 02-12-13, 23:12   #29
Meiose
Aktiv

Meiose sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Meiose er litt kulMeiose er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg har laget det på samme måte som brente mandler. Og det er helt nydelig å bruke pekannøtter også.

Så bra, bestilte en haug pekannøtter i går tiltenkt formålet!

Meiose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 23:13   #30
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Jeg kastet meg over ideen med hjemmelagde tennbriketter, og syns de ble så dekorative og fine at jeg gleder meg til å gi de bort sammen med servietter og lys og litt god konfekt.

De skal vi lage også, og så pynter ungene hver sin glasskrukke med en fin serviett og decupage, som de skal oppbevares i.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 23:20   #31
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Skalkeskjul?

Ja, de som ikke får kokebok får skalkeskjul - lurer veldig på hva jeg tenkte å skrive...

Gammel 02-12-13, 23:21   #32
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med en melkekartong lommebok? Oppskrift finner du HER. Selges for kr 80,- på butikker, men er lett gjort å lage selv ved å ha noen kartonger, noen trykk knapper og en sånn dings fra sybutikk som følger med i en trykk knapp eske til å slå i trykknappene med hammer. En kan også bruke to trykk knapper på lokket. Genialt når en skal gi penger i alle fall i bursdager og sånt. Litt morsom sak å "pakke inn" penger i. Og den kan faktisk brukes etterpå også av mottakeren.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 00:44   #33
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fin tråd

Gammel 03-12-13, 00:55   #34
Mammatiltre85
Nybegynner

Mammatiltre85 sin avatar

Medlem siden: May 2013
Hvor: Nordland
Mammatiltre85 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Super tråd :-) Mange gode ideer!

Gammel 03-12-13, 02:32   #35
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Så fine de ble! Vi har planer om å lage i morgen.

Gammel 03-12-13, 09:49   #36
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

http://nasagreen.blogspot.com/2012/0...handprint.html. Jeg tenkte å lage disse med barnebarna i år. Gave til mammaene deres. :-)

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 10:01   #37
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne dukket opp på FB feeden min i dag http://www.mommysavers.com/frugal-ch...de-gift-ideas/

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 23:35   #38
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne var søt synes jeg
http://www.instructables.com/id/Kids...ft-for-Christ/

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 23:47   #39
Anikka
Snøavhengig

Anikka sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Funderer på å lage lyslykt av gamle syltetøyglass med eldstemann. Visstnok skal det gå an å smøre innsiden med eggehvite, fordele sukker for å gi glasset et frostet utseende inni og dekorere utsiden med stjerner/hjerter/whatever. Eventuelt en sløyfe på toppen. Får se om vi rekker før gavene skal avsted...

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 12:23   #40
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Her var det inspirasjon å hente!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.