|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!Jeg laget kokebok til min mor, lillebrorbror og eksen hans i fjor, de er også veggiser så jeg laget en stor perm med mine favorittoppskrifter med bilder. Pyntet og gjorde den ganske fin. Ble ekstremt godt mottatt.
|
|
|
#24 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!Jeg kastet meg over ideen med hjemmelagde tennbriketter, og syns de ble så dekorative og fine at jeg gleder meg til å gi de bort sammen med servietter og lys og litt god konfekt.
|
|
|
#25 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!
Hvordan lager du karamelliserte valnøtter? Det hørtes nemlig ut som noe som mine vennene vil like.
|
|
|
#27 |
|
Live and let live
|
Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!Jeg har laget det på samme måte som brente mandler. Og det er helt nydelig å bruke pekannøtter også.
|
|
|
#28 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!Jeg rister valnøttene før jeg karamelliserer dem. Da blir de sprøere og har mer nøttesmak.
|
|
|
|
#30 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De skal vi lage også, og så pynter ungene hver sin glasskrukke med en fin serviett og decupage, som de skal oppbevares i. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!Hva med en melkekartong lommebok? Oppskrift finner du HER. Selges for kr 80,- på butikker, men er lett gjort å lage selv ved å ha noen kartonger, noen trykk knapper og en sånn dings fra sybutikk som følger med i en trykk knapp eske til å slå i trykknappene med hammer. En kan også bruke to trykk knapper på lokket. Genialt når en skal gi penger i alle fall i bursdager og sånt. Litt morsom sak å "pakke inn" penger i. Og den kan faktisk brukes etterpå også av mottakeren. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!Fin tråd
|
|
|
|
#34 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2013
Hvor: Nordland
![]() |
Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!Super tråd :-) Mange gode ideer!
|
|
|
|
#35 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Så fine de ble! Vi har planer om å lage i morgen.
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!http://nasagreen.blogspot.com/2012/0...handprint.html. Jeg tenkte å lage disse med barnebarna i år. Gave til mammaene deres. :-) |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!Denne dukket opp på FB feeden min i dag http://www.mommysavers.com/frugal-ch...de-gift-ideas/ |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!Denne var søt synes jeg |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!Funderer på å lage lyslykt av gamle syltetøyglass med eldstemann. Visstnok skal det gå an å smøre innsiden med eggehvite, fordele sukker for å gi glasset et frostet utseende inni og dekorere utsiden med stjerner/hjerter/whatever. Eventuelt en sløyfe på toppen. Får se om vi rekker før gavene skal avsted...
|
|
|
#40 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!Her var det inspirasjon å hente!
|
![]() |
|
|