Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hopper de over lilla/advent

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-13, 19:23   #121
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hopper de over lilla/advent

Jesus på korset skal være VOKSEN (og presenteres til påske). Jesusbarnet, som vi HAR tilstede i vårt julehjem, vi har da julekrybbe (og ungene får sin egen fra playmo i kalenderen i år) bør ikke henges på noe kors.

Ehh, det ble en lang setning det... ble den rett? Jesusbarnet på korset virker.... grusomt på et vis.

Gammel 30-11-13, 19:27   #122
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff ja. Jeg tenkte aldri på å henge noe barn på et kors, altså.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 20:11   #123
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jesus på korset skal være VOKSEN (og presenteres til påske). Jesusbarnet, som vi HAR tilstede i vårt julehjem, vi har da julekrybbe (og ungene får sin egen fra playmo i kalenderen i år) bør ikke henges på noe kors.

Ehh, det ble en lang setning det... ble den rett? Jesusbarnet på korset virker.... grusomt på et vis.

Trodde du virkelig jeg mente at hun skulle korsfeste jesusbarnet? Det var bare en kommentar til at ordet "krans" hadde blitt byttet ut med ordet "Jesus" i innlegget til Hyacinth, og etter at hun oppklarte at det var en krans det var snakk om humret jeg litt over hvordan jeg så for meg at hun skulle presentere Jesus på døra si i jula. Om det var i form av et krusifiks, eller som jesusbarnet, og foreslo til slutt, for spøk, at hun kunne kombinere de to.

Jeg synes forresten korsfestelse virker grusomt uansett alder, og ikke bare på et vis.

Sist redigert av My : 30-11-13 kl 20:17.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 20:12   #124
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg trodde virkelig ikke det, jeg bare fikk et.... bilde i hodet

Gammel 30-11-13, 20:19   #125
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff ja, nesten som noe Børre Knudsen og Ludvig Nessa kunne funnet på i sine verste antiabortaktivistdager.

Gammel 30-11-13, 20:19   #126
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var sent ute, og fant bare røde lys på det ene stedet jeg sjekket i dag. Så det blir røde lys i adventstaken.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 20:25   #127
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jeg har en uåpnet 10 pk lilla lys. Fra i fjor. Noe sier meg at jeg har hamstret lys litt mer enn behovet flere år. Jeg har nemlig sånn firepakk med lys med glitter på i både rødt og hvitt også. Fra tidligere år. De skal jeg bruke i jula, når vi nå faktisk er HJEMME i jula. Normalt sett tenner vi aldri mer enn tre av de lilla pr år, ettersom vi stort sett har vært bortreist 4. søndag i advent.

Gammel 30-11-13, 21:38   #128
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke at folk har så j&kla mange lys at det gjør noen markant forskjell i det generelle bildet av stemningen om de er lilla eller røde eller hvite.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 21:48   #129
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg skjønner ikke at folk har så j&kla mange lys at det gjør noen markant forskjell i det generelle bildet av stemningen om de er lilla eller røde eller hvite.

Klart det gjør forskjell! Hadde det liksom blitt det samme med blå påskekyllinger, lys og blå duker til Påske da?

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 21:50   #130
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den ble sendt avgårde når jeg egentlig skulle putte på noen smiley.

Gammel 30-11-13, 21:54   #131
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Jeg synes ikke for eksempel pastellfargede lys hadde gitt meg samme julestemningen nei. Det er mer en sommergreie. Men her går det mye i telys, så her har det ikke så mye å si. Men i adventsstaken er det lilla lys, også har jeg kjøpt et par lilla kubbelys.

Fra før har jeg et par svarte kubbelys fra Halloween, som jeg ikke har brent ned, og med lilla bånd og sølvtråd rundt ble det jammen advent av dem også.

Gammel 30-11-13, 22:06   #132
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg synes ikke for eksempel pastellfargede lys hadde gitt meg samme julestemningen nei. Det er mer en sommergreie. Men her går det mye i telys, så her har det ikke så mye å si. Men i adventsstaken er det lilla lys, også har jeg kjøpt et par lilla kubbelys.

Fra før har jeg et par svarte kubbelys fra Halloween, som jeg ikke har brent ned, og med lilla bånd og sølvtråd rundt ble det jammen advent av dem også.

Svart til advent! Det er jo verre enn pastell.

Forresten så liker jeg ikke mørklilla. Mine lilla lys er ganske lyse, nesten pastell-lilla.

Gammel 30-11-13, 22:12   #133
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Eg ville no tenkt at svart med litt sølv kunne vore kjempestilig!!

Gammel 30-11-13, 22:44   #134
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to kubbelys på kjøkkenbordet, that's it. Jeg kan ikke se at det plutselig er advent hvis jeg bytter de ut med noen lilla. Eller gudforby gikk rett på rødt.

- No. 4 -
Gammel 30-11-13, 22:46   #135
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har to kubbelys på kjøkkenbordet, that's it. Jeg kan ikke se at det plutselig er advent hvis jeg bytter de ut med noen lilla. Eller gudforby gikk rett på rødt.

Kun to kubbelys? Ikke mye Candy-kos.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 22:47   #136
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Gå rett på rødt, nei da! Her er det lilla, og så rundt siste helg før jul så kommer det røde opp/ned.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 23:00   #137
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pynter verken med lilla eller rødt til advent/jul. Hvite adventslys, adventsstjerner i vinduene, utendørs belysning i et tre og ellers naturpynt med litt rimpynt på og svibler/amaryllis. Sånn ser det ut her fra 1. desember til 1. januar. Juletreet kommer opp lille julaften.

Gammel 30-11-13, 23:03   #138
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Kun to kubbelys? Ikke mye Candy-kos.

Jeg har rødvin og god mat og sjokolade; hvem trenger stearinlys?

- No. 4 -
Gammel 30-11-13, 23:04   #139
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Smoothie, her.

Svart til advent! Det er jo verre enn pastell.

Forresten så liker jeg ikke mørklilla. Mine lilla lys er ganske lyse, nesten pastell-lilla.

Tja, de står nå der med lilla og sølvfarget pynt på et fat på en lilla duk, og det ser faktisk ganske adventete ut.

Nei, jeg hadde nok ikke kommet til å kjøpe svart til advent, hvis det ikke var for at de stod igjen etter Halloween. Men de er såpass fine at jeg vil beholde dem en stund til, så da tok jeg og pimpa dem litt så det fungerte sånn noenlunde.

Jeg har også et lyselilla lys, nesten pastell, det står sammen med et mørkt. Det var helst andre pastellfarger jeg tenkte på. Pastellrosa, pastellgrønn, lys turkis, sånne som jeg typisk har om sommeren. Er verre å få dem til å passe inn i jul- eller adventsstemninga.

Gammel 30-11-13, 23:08   #140
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Tja, de står nå der med lilla og sølvfarget pynt på et fat på en lilla duk, og det ser faktisk ganske adventete ut.

Nei, jeg hadde nok ikke kommet til å kjøpe svart til advent, hvis det ikke var for at de stod igjen etter Halloween. Men de er såpass fine at jeg vil beholde dem en stund til, så da tok jeg og pimpa dem litt så det fungerte sånn noenlunde.

Jeg har også et lyselilla lys, nesten pastell, det står sammen med et mørkt. Det var helst andre pastellfarger jeg tenkte på. Pastellrosa, pastellgrønn, lys turkis, sånne som jeg typisk har om sommeren. Er verre å få dem til å passe inn i jul- eller adventsstemninga.

Synes det høres fint ut! Håper du skjønner at jeg tulla.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.