Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-13, 18:10   #221
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Folk kommenterer hva jeg spiser, ved bordet, i "festlige" lag. Og jeg skal ikke legge skjul på at jeg i en periode var i tynneste laget, men har folk først hengt seg opp i det, så sitter det visst godt i.

Gammel 29-11-13, 18:10   #222
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Klarer du å lese det ut av det jeg skriver, altså?

Nei, men ut fra det Miley skriver.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 18:11   #223
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Sant Divine, men for barn og unge skaper slike kommentarer likevel et forstyrret selvbilde.

Klart. Jeg prøver bare å forklare hva jeg tror er dynamikken her.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 18:14   #224
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skjønner ikke helt dette negative fokuset i forhold til slanke kvinner. Jeg får til stadighet høre at det bør vises mer på meg at jeg har født 3 barn. Kommentarer om at jeg bør spise mer og trene mindre er ikke akkurat hyggelige. Det er uhøflig. Jeg synes at fotballfrues kropp ser flott ut. Men jeg synes at hun sender feil signal dersom man tar med hele pakken, løshår, løsnegler, falske øyenvipper, klær og sko til en halv formue osv..

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 18:15   #225
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke hun har løshår.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 18:16   #226
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Da har hun hvertfall hatt, for jeg mener det var før- og etterbilder av det et sted en gang. Sikkert i bloggen.

Gammel 29-11-13, 18:17   #227
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Da har hun hvertfall hatt, for jeg mener det var før- og etterbilder av det et sted en gang. Sikkert i bloggen.

Jeg har egentlig ikke peil altså.

Gammel 29-11-13, 18:20   #228
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et kjapt googlesøk tilsier at hun hvertfall har hatt det.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 18:20   #229
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Åjoda, hun har extensions fortsatt. :leser bloggen:

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 18:21   #230
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men, , selv om kommentarene er helt bak mål, så må dere da fatte at de bunner i at det å være tynn tross alt ER sosialt akseptert og er et ideal for veldig, veldig mange, men det å være tjukk er så tabu at det ikke kan kommenteres, annet enn i kommentarfelt i VG, der man spyr ut all eder og galle man EGENTLIG ønsker å si til de tjukke.

Bortsett fra at dette ikke stemmer. Nå er det om å gjøre å rakke ned på tynne, man kan si hva man vil og man applauderes. Jo frekkere, jo bedre. Samtidig med dette hylles overvektige kropper som et ideal.

At du drar latterlige paraleller til å slutte å trene gidder jeg ikke kommentere engang. Snakk om å lese med vrangbrillene på.

Gammel 29-11-13, 18:22   #231
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Åjoda, hun har extensions fortsatt. :leser bloggen:

Jeg som trodde det fine håret hennes var ekte. Nei, jeg ikke ironisk.

Gammel 29-11-13, 18:23   #232
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Hun har løshår til de grader. 3 pakker om gangen, det er mye hår altså. :avslører meg som blogg-leser:

Det som forundrer meg er at hun vil utsette seg for den hetsen og sirkuset hun vet kommer. Og det midt i hormonhelvete! Jeg var ihvertfall et sart lite persilleblad i ganske mange mnd etter fødsel

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 18:28   #233
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg leser også bloggen, og jeg er like overrasket som Pia over at hun valgte å legge ut bildet. Hun har jo fått mange tilbakemeldinger på at hun er for tynn osv før. Under svangerskapet hennes var mange av kroppskommentarene fra følgerne hennes direkte ufine.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 18:28   #234
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Altså. Enten må ALLE få legge ut bilder av kroppen ett fødsel eller så kan ingen få gjøre det. Nå har det vært en periode med fokus på at "slik ser VIRKELIGE kvinner ut etter fødselen", og da er det gjerne bolledeigen som skal vises fram. Caroline er da vel like mye en virkelig kvinne som meg? Mange ser mer ut som meg etter en fødsel, men det er da vel og en del som ser ut som henne også?

Gammel 29-11-13, 18:31   #235
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Hun har løshår til de grader. 3 pakker om gangen, det er mye hår altså. :avslører meg som blogg-leser:

Det som forundrer meg er at hun vil utsette seg for den hetsen og sirkuset hun vet kommer. Og det midt i hormonhelvete! Jeg var ihvertfall et sart lite persilleblad i ganske mange mnd etter fødsel

Folk er jo forskjellig, og hun har mann og familie som støtter henne, og pengene ruller inn, så da veier det vel tungt nok.

Forøvrig var jeg både sprek i kroppen og bloggendes i humøret etter mine første to fødsler, så for noen vil det vel gå helt greit vil jeg tro. Jeg kjenner igjen mye av det hun skriver nå mtp tiden etter mine to største ble født, så sånn sett er det flere av oss som levde på rosa skyer etter fødselen. Etter nummer tre ble født derimot, DA var jeg persilleblad da. Men det var jo ganske naturlig ettersom han kom så innmari mye for tidlig etter en lang usikker periode.

minibolle mai 2012
Gammel 29-11-13, 18:32   #236
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Altså. Enten må ALLE få legge ut bilder av kroppen ett fødsel eller så kan ingen få gjøre det. Nå har det vært en periode med fokus på at "slik ser VIRKELIGE kvinner ut etter fødselen", og da er det gjerne bolledeigen som skal vises fram. Caroline er da vel like mye en virkelig kvinne som meg? Mange ser mer ut som meg etter en fødsel, men det er da vel og en del som ser ut som henne også?

Jeg så akkurat denne (regner med det blir en del sånt framover), og tenkte at dette ikke nødvendigvis heller representerer flertallet. http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10140881

Gammel 29-11-13, 18:39   #237
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

en ting jeg lurte på

Fotballfrue og disse andre rosabloggerne som legger ut ett antrekk for dagen og bruker masse-masse-penger på hår og utseende og sånn. Hvor/hva skal de i finstasen/de lekre klærne/de dyre veskene? Er det bare for bildets skyld eller går de liksom rundt sånn i ...Alta eller Bergen eller hvor nå enn de bor hen? Flere av dem som blogger sånn er vel tenåringsjenter som skal på videregående - går de sånn på skolen da eller?

og innser plutselig at jeg bruker kanskje litt for lite tid foran speilet (og litt for lite penger på klær og dill?)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 18:42   #238
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

en ting jeg lurte på

Fotballfrue og disse andre rosabloggerne som legger ut ett antrekk for dagen og bruker masse-masse-penger på hår og utseende og sånn. Hvor/hva skal de i finstasen/de lekre klærne/de dyre veskene? Er det bare for bildets skyld eller går de liksom rundt sånn i ...Alta eller Bergen eller hvor nå enn de bor hen? Flere av dem som blogger sånn er vel tenåringsjenter som skal på videregående - går de sånn på skolen da eller?

og innser plutselig at jeg bruker kanskje litt for lite tid foran speilet (og litt for lite penger på klær og dill?)

De går vel sånn til vanlig vil jeg tro? De fleste av dem har treningstøy også da.

minibolle mai 2012
Gammel 29-11-13, 18:44   #239
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg så akkurat denne (regner med det blir en del sånt framover), og tenkte at dette ikke nødvendigvis heller representerer flertallet. http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10140881

Og jeg tenker: hvorfor i alle dager skal man blotte fødselsmagen sin på nettet helt uansett hvordan ser ut? Det er da helt og fullstendig sykt å gjøre noe sånt?

Folk sitter og diskuterer postfødselmager, og om det og det ermest naturlig, men altså, det er da helt forskrudd at dettei det hele tatt er et samtaleemne? Hvorfor er det ikke postfødsel-lilletå-bilder?

Gammel 29-11-13, 18:46   #240
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Og jeg tenker: hvorfor i alle dager skal man blotte magen sin uansett hvordan ser ut? Det er da helt og fullstendig sykt å gjøre noe sånt?

Ja, og så bare fordi Fotballfrue gjorde det først. Sånn sett må vi bare være glad til at hun foreløpig ikke har gått lenger...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:50.