Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?
For min egen del begynner dagligvarehandelen å bli litt komplisert 
Jeg kjøper, så sant jeg kan velge det bort, aldri EMV, altså butikkens egne merkevarer, fordi dette på sikt vil føre til et mye dårligere utvalg i butikken. Men jeg går ikke i en annen butikk dersom jeg ikke får kjøpt den varen jeg skal ha uten å kjøpe EMV. Men jeg irriterer meg grenseløst over butikker som ikke har andre alternativer.
Jeg kjøper bare produkter fra samvirke organisasjonene (TINE og Gilde) fordi det er det nærmeste jeg kommer rettferdig handel på norske produkter.
Frukt og grønt skal være produsert i Norge, så sant det er praktisk mulig.
Jeg har et vingleforhold til økologiske produkter og veksler mellom å kjøpe dem og den konvensjonelle varianten.
Kaffe er vi i ferd med å la fairtrade ta over. Men utvalget på lokalbutikken er heller dårlig, så det blir til at jeg kjøper med meg når vi er andre steder.
Vi spiser ikke kylling og kjøper dermed heller ikke produkter av kylling.
Vi har egne høner, men om jeg må kjøpe egg er de økologiske. Det er ikke mulig å kjøpe egg fra høner som har vært ute, der jeg bor, så i realiteten har jeg ikke kjøpt egg på tre år.....
Jeg innbiller meg at handlekurven min er i overkant politisk korrekt, og den er i allefall ikke billigst og innimellom er det litt kinki å få tak i det jeg skal ha 
Men det føles godt da, om ikke annet.