Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kunst: Valg av ramme

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: hvilken farge på rammen?
Sølv 10 34,48%
Sort 19 65,52%
Noe helt annet! 0 0%
Dette bildet er ikke verd en ramme! - heng det opp med tape! 0 0%
Deltakere: 29. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-13, 03:09   #32
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunst: Valg av ramme

Jeg ville valgt sølvramme, men litt tykkere enn den du viste, og ikke så kald i uttrykket, jeg tror en sølvramme med litt fargenyanser og liv i vil være riktig til bildet. Ikke mye dill altså, bildet krever en stram ramme, men altså ikke så kald og død som den du viste frem. Sort mener jeg vil bli for hardt, for flatt og skarpt til dette bildet.
Vær forresten obs på glasskvalitet også, jeg har et innrammet lito av Gabrielle Kielland i blåtoner som falt i gulvet, glasset knuste og jeg ble overrasket over hvordan fargene fremsto helt anderledes, mye mer intense, uten glass på. Hos rammemakeren spurte jeg om det fantes bedre glass enn det jeg hadde tidligere, og jeg endte opp med et glass som gjengir farger på enn helt annen måte enn vanlig glass. Langt dyrere var det også, men absolutt verdt det for meg. Jeg har faktisk vurdert å ta med et par av de fineste trykkene mine til rammemakeren for å skifte glass.
Jeg slutter meg for øvrig til anbefalingen om å gå til en dyktig rammemaker, det er utrolig mye å velge mellom og riktig ramme betyr mye for kunstopplevelsen.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.