Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sannheten på bordet

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-13, 11:15   #26
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sannheten på bordet

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes også det er svært viktig å sette fokus på dyrevelferd og bærekraftig matproduksjon miljømessig sett. Men bortsett fra det er det fremdeles veldig lite forskning som tilsier at vi blir mer frisk av organisk produsert mat enn tradisjonelt jordbruk, så vidt jeg vet. Vårt største folkehelseproblem er overvekt, ikke feilernæring eller forgiftning.

Jeg synes det er helt fint å jobbe for økologisk jordbruk og dyreveldferd, men er helt enig med Meiose at problemet på verdensbasis er at matproduksjonen ikke er effektiv nok. Det er et ekstremt luksusproblem å bekymre seg om hvor maten kommer fra, og det skal vi huske på.

Jeg er helt enig, særlig i den siste setningen. Småskalaproduksjon av mat er flott på mikronivå, i global sammenheng er det en hån mot alle som sulter å bruke tid og spaltemeter på.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.