Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?
Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.
Dette er FNs definisjon på rasisme:
«...enhver distinksjon, ekskludering, restriksjon eller preferanse basert på rase, farge, avstamning eller nasjonalt eller etnisk opphav som har til formål eller effekt å nullifisere eller svekke anerkjennelse, nytelse eller utøvelse på like vilkår av menneskerettigheter og fundamentale friheter i det politiske, økonomiske, sosiale, kulturelle eller noe annet område i det offentlige liv.»
Kan ikke da en påstand om at asylsøkere bør stenges inne i lukkede mottak mens søknaden deres behandles anses som rasistisk? Eller påstanden om å nekte romfolk innreise i Norge?
Er det bare jeg som ikke skjønner definisjonen helt? Jeg mener at FRP på noen områder er rasistisk og jeg opplever ikke at de er særlig bekymret for å bli oppfattet som det heller. Ikke før nå, som de er i regjering, vel og merke.
Jeg skjønner også definisjonen på rasisme slik som deg, Meissa. Jeg anser forslag om å sende ut romfolk og lukkede asylmottak som rasistiske.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|