Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser du når ingen ser deg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-13, 20:42   #201
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du når ingen ser deg?

Taco er nok vel så godt med finskåret kyllingfilet.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 20:55   #202
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Dersom ingen ser meg kan jeg spise nugatti med skje, gjerne med kakepynt på. Noen ganger bare kakepynt.

Mmm, ja, spesielt med den saltlakrisstrøsselen som man får kjøpt i store bokser på Överskottsbolaget i Sverige!

Opprinnelig lagt inn av Smoothie, her.

Hvordan i alle dager kom dere på å spise rå karbonade/kjøttdeig?

Syntes dere det det så fristende ut? Luktet godt? Smaker det godt?

Jeg blir kvalm bare ved tanken, så jeg undrer meg virkelig over dette.

Jeg også. Og når ikke engang blodtypen kan gi et entydig svar, da tror jeg ikke noen kan det.

Gammel 14-11-13, 21:02   #203
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Makaroni med hvit saus. Det er mye bedre enn det høres ut.

Og dip med potetgull. Jeg er ikke så opptatt av potetgullet egentlig, det er bare en måte å få dippen fra skålen og inn i munnen på.

Ja takk begge deler. Jeg er helt fra meg, for har en halv boks med dip etter helgen, men ikke potetgull igjen.... Men det er bare noen få ganger i året jeg tenker på å kjøpe det og det spises ikke i skjul, men til helgekosen. For øvrig er dipen veldig god på tortillalefser, med grønnsaker og kjøtt.....

Makaroni og hvit saus er nydelig tilbehør til kjøttkaker.... Også stort sett glemt bort. Like greit, for da spiser jeg nesten bare det, med salt og pepper på....

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 21:30   #204
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Mannen spiser rå bacon. I mengder. Plutselig har han spist en pakke før panna er varm.

Jeg liker lapskaus på boks, men den spagettien på boks er bare ekkel.

Og nå kom jeg på at jeg var fysen på frosne koteletter under første svangerskap. Deilig iskaldt rått kjøtt.

Sist redigert av Einhyrningur : 14-11-13 kl 21:35.
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 21:59   #205
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Sjokade pålegg.

Gammel 14-11-13, 22:10   #206
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Rått kjøtt er veldig godt.

Men fordrer ikke dette en spin-off-poll: liker du rått kjøtt?

Gammel 14-11-13, 22:16   #207
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Men fordrer ikke dette en spin-off-poll: liker du rått kjøtt?

Jo. Og kanskje en til: Spiser du ting rett fra boksen/tuben?

Jeg spiser ikke rått kjøtt annet enn i ordnede former (carpaccio). Og blodtypen min har jeg visst glemt. Husker at jeg hørte om den da jeg fikk blodoverføring etter fødselen, men jeg var så svimete da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 22:21   #208
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Tanken på å spise rå kjøttdeig har aldri, aldri streifet meg, og det har aldri slått meg at andre kunne finne på gjøre det heller.

Sånn der Capri ett eller annet pasta tror jeg aldri jeg har smakt.

Jeg tror ikke jeg spiser noe i skjul, egentlig. Bortsett fra å smugspise opp alle Sarah B.-ene lenge før jul.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 22:24   #209
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Levic, her.

Jeg kaster nesten opp av at fok kan spise kjøttdeig rått.

Jeg greier ikke ta den ut av pakningen engang. Må ha på grytevotter, ha en lang klype, og desinfisere alt det er nær på veien bort til stekepanna.
Så stekes den så kraftig, moses med gaffel mot stekespaden, og til slutt er det så smått og finhakket at det er bittesmå korn. Gjerne helt sprøstekte. Hater kjøttdeig når jeg tenker meg om, men må spise det i taco.. Kanskje jeg faktisk burde slutte helt å spise det.

Gammel 14-11-13, 22:30   #210
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gud, dere er rare, ass.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 22:34   #211
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Fersk loff med smør og Natvigs krydderblanding er bare heaven, det er også ferskt brød med potetsalat, russisk kaviar og sennepssaus.

Ellers er jeg veldig glad i "trafikkuløkke", eller flykrasj om du vil (som er de kledelige navnene på retten fritt etter svigermor), som altså er stekt kjøttdeig, ketchup og makaroni i skjønn forening, gjerne også med kokte poteter og hvit saus. Eller bare makaroni med ost, rømme/creme fraiche og krydder. Søkker!!

Vi spiser "Kjøttdeig og makaroni" eller High carb, High fat som sambo pleier å kalle det, relativt ofte i dette huset.

Jeg steker karbonadedeig med salt,pepper og masse tomatpuré. Så koker jeg makaroni, heller av makaronien i et dørslag og setter kaserollen tilbake på plata. En diger dasj smør og en gigadasj med tomatpurè freses litt i kasserollen før jeg hviver oppi makaronien igjen. Så rører jeg rundt til all makaronien er deilig oransj. Dersom vi har matfløt/fløte i hus hiver jeg i en dasj av dette og. ::feit:
Et par auser makaroni i en skål, på med litt maldonsalt, grovpepper og revet ost og topper det hele med en ause godt stekt karbonadedeig.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 22:40   #212
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker godt å drikke/spise cola med vaniljeiskuler oppi, men det er veldig sjeldent jeg gjør det nå.
Ellers liker jeg ristet loff med smør og sukker, i mengder. Heldigvis har jeg klart å la være å anskaffe brødrister.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 22:42   #213
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Cola med vaniljeis

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 22:53   #214
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Jeg liker godt å drikke/spise cola med vaniljeiskuler oppi, men det er veldig sjeldent jeg gjør det nå.

Selv om jeg personlig ikke kunne tenke meg dette, er jo ikke idéen så altfor fjern med tanke på at amerikanere liker å drikke "root beer float" (som da er en eller annen type øl med vaniljeis oppi).

Gammel 14-11-13, 23:06   #215
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan finne på å dra på McDonalds. Også kan jeg drikke lønnesirup med skje....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 23:11   #216
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Tja, akkurat nå: to kalde wienerpølser rett fra pakka som jeg dypper i ketchup. Ellers: rått kjøtt, rå karbonadedeig, ferdig spedd med krydder og egg (ikke så ofte nå lenger), rått bacon. (Og tartaren på Klekken hotell er to die for!) Fullkornsmakkis med extra virgin og raspet ost er hverdagskost her i huset, men jeg skjønner at det høres shabby ut når ungene sier de har fått makaroni til frokost.

Gammel 14-11-13, 23:18   #217
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

(Og tartaren på Klekken hotell er to die for!)

Var det ikke de som matforgiftet en haug med folk i fjor?
Jo det var det. http://www.nationen.no/2013/01/15/ny...tning/7902636/

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 23:21   #218
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hun sa jo den var "to die for".

Gammel 14-11-13, 23:22   #219
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Haha! Det var ikke tartaren som var synderen, da. Og jeg mente ikke "to die for" sånn helt bokstavelig.

Gammel 14-11-13, 23:23   #220
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Og jaggu var det Klækken med æ. Jeg hadde det på følelsen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.