Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-13, 15:15   #381
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Får dere tid hver dag? Det er nokså lange kapiter i den boka?

Vi rakk ikke hver dag i fjor, måtte ta to kapitler enkelte kvelder.

Gammel 11-11-13, 15:18   #382
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vi rakk ikke hver dag i fjor, måtte ta to kapitler enkelte kvelder.

Ja, det er det jeg er redd. Som sagt var vi oppe i sju kapitler "på det verste" i fjor...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 19:37   #383
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Julestatus:
Huset er nyvasket og nymalt (mohaha som om det hjelper om 6 uker)....
Alle gavene er i boks, med unntak av guttene våre, de kjøper vi i London i år (juhu!!). Kjøper også julestrømpeting der tenker jeg.
For tiden skriver jeg handleliste til julebaksten, dette kjøpes inn om en uke (Sverigetur). Så da har jeg altså også planlagt hva jeg skal lage, både av konfekt, kaker, lefser ++ og de spiselige julegavene.
De spiselige julegavene blir laget i den midterste helgen i desember. Baksten helgen før der. Alt annet stæsj til de spiselige julegavene må vi få i hus i førsten av desember.
Pakkekalendrene til de to yngste blir bestilt når alle er i seng. Alt er lagt ferdig i handlekurven.
Pakkekalenderen til eldste er et hodebry uten like, og jeg tror jeg må på en shoppingrunde først. Mulig den blir veldig spesiell eller veldig dyr....
Vi skal i år som i de siste 12 årene være hjemme og de som vil kan komme hit. Hvem som kommer vet jeg ikke, minst 5, mulig 7. The same procedure as last year.
Føler meg i rute i år, det kan faktisk godt hende at vi sjekker julelysene tidlig i år også.
Og siden det er nevnt, så har jeg nattevakt fra fredag før julaften og frem til julaften morgen. Kunne vært adskillig verre.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 20:25   #384
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Haha, fantastisk, Fløyel! Hvor gamle er barna dine?

Julemysteriet er en fin fiin bok Jeg tenkte å gå til anskaffelse av den i år (etter at jeg ikke greide det i fjor) og lese den for mine selv om de kanskje er litt små (de elsker å bli lest for uansett så den skal nok gå).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 20:41   #385
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Haha, fantastisk, Fløyel! Hvor gamle er barna dine?

Julemysteriet er en fin fiin bok Jeg tenkte å gå til anskaffelse av den i år (etter at jeg ikke greide det i fjor) og lese den for mine selv om de kanskje er litt små (de elsker å bli lest for uansett så den skal nok gå).

De er 11 og 14. Hun på 14 er mest aktiv, men også god til å dele sin kunnskap med broren.

Gammel 11-11-13, 21:11   #386
Odelia

Odelia sin avatar

Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

De er 11 og 14. Hun på 14 er mest aktiv, men også god til å dele sin kunnskap med broren.

Men funker det? Vurderer å prøve det på mannen, nemlig

Gammel 11-11-13, 21:23   #387
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Men funker det? Vurderer å prøve det på mannen, nemlig

Det funker som bare det. Prøv!

Gammel 11-11-13, 21:27   #388
Odelia

Odelia sin avatar

Standard

Will do!

Gammel 11-11-13, 21:31   #389
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takket være dere har jeg kjøpt et par kalendergaver. Var på Europris i et helt annet ærend, men heldigvis for ungene fant jeg sokker, hårbørste, dings til å dekorere kaker med, tape, til-og-fra-lapper, juleklistermerker og tannbørster. Men jeg har altså bare 15 ting. Trenger 48.

Gammel 11-11-13, 21:42   #390
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Takket være dere har jeg kjøpt et par kalendergaver. Var på Europris i et helt annet ærend, men heldigvis for ungene fant jeg sokker, hårbørste, dings til å dekorere kaker med, tape, til-og-fra-lapper, juleklistermerker og tannbørster. Men jeg har altså bare 15 ting. Trenger 48.

Om du innfører annenhver dag, og at de begge får på julaften, så slipper du unna med halvparten.

Gammel 11-11-13, 21:47   #391
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Om du innfører annenhver dag, og at de begge får på julaften, så slipper du unna med halvparten.

Ja, jeg lurte litt på det. Har jo gjort det sånn før. Eller hver fjerde dag, rettere sagt, for vi voksne fikk også. Men de får mye likt, og det er litt dumt at den andre ser hva den første får først, liksom. Alt jeg kan lage problemer av..

Gammel 11-11-13, 22:02   #392
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da kommer CityMaid og vasker ned huset 17.desember. Sånn, da var det ute av verden. Deilig med alt man kan bestille på nett.

Gammel 11-11-13, 22:08   #393
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg lurte litt på det. Har jo gjort det sånn før. Eller hver fjerde dag, rettere sagt, for vi voksne fikk også. Men de får mye likt, og det er litt dumt at den andre ser hva den første får først, liksom. Alt jeg kan lage problemer av..

Men du trenger jo ikke gi dem det samme to dager på rad? Om den ene får sokker den 1, og den andre sokker den 10, så spiller jo ikke det noen rolle?

Gammel 11-11-13, 22:17   #394
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, det er det jeg er redd. Som sagt var vi oppe i sju kapitler "på det verste" i fjor...

Jeg må innrømme at vi ikke kom i mål med boken i fjor... Kanskje vi bør lese den ferdig i år?

Gammel 11-11-13, 22:29   #395
Odelia

Odelia sin avatar

Standard

Hyacinth: Kan du trekke fra 4 luker til lørdagsgodt også?

Kula: Nice move, tipper det blir deilig!

Da har jeg fått 2 av disse

..og 2 av disse

i posten så da er det bare å gyve løs på broderingen straks dåpskjolen er ferdig sydd

Gammel 11-11-13, 22:32   #396
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Lørdagsgodt og spredte gaver noteres. Og jeg har bestemt at vi skal begynne med Julemysteriet nå i november og lese den som en helt vanlig bok. Bedre enn å ikke lese den. Og stresset forsvant fra skuldrene mine da jeg fant ut at jeg kunne gjøre det sånn.

Gammel 11-11-13, 22:34   #397
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Så fine Odelia. Jeg har brodert julestrømper til våre også (lillebror har den nederste av de du viser, alle tre er ulike). Lillesøster sin er bare såvidt påbegynt, men hun får ikke julestrømpe før neste år uansett så jeg har god tid. Jeg synes de er så fine, og koselig med navn på.

Gammel 11-11-13, 22:35   #398
millact

Standard

Nille har greie ting til kalender gaver, ting man trenger.

Gammel 11-11-13, 22:35   #399
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det høres lurt ut Hyacinth.

Gammel 11-11-13, 22:38   #400
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Søstrene Grene har pleid å lage ferdige pakker med 24 gaver (til gutt og til jente) til hjemmelagede kalendere. Jeg vet ikke hva som er i dem da, så jeg kan ikke uttale meg om hvorvidt det er nyttige ting eller "ræl". Lucky Duck har også mye fint. Badekuler, såpe, vaskekluter, badeender, tannbørster, tannbørsteholder og lignende.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.