Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Cake pops

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-13, 10:37   #21
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cake pops

Jeg tror dere smelter sjokoladen på for høy temperatur. Kan virkelig anbefale sjokoladesmelteren til OBH Nordica. Jeg tilsetter bare noen biter kokosfett for å få tynn nok konsistens.

Gammel 07-11-13, 11:13   #22
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden gjorde at jeg i et møte i går, høyt og tydelig, helt ut av det blå, åpnet munnen og sa "Cake Pops", når jeg egentlig skulle si noe om et budsjett.

Sikkert ingen som skjønte at jeg drev og surfet fra telefonen under bordet?

Gammel 07-11-13, 11:48   #23
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 07-11-13, 14:07   #24
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Denne tråden gjorde at jeg i et møte i går, høyt og tydelig, helt ut av det blå, åpnet munnen og sa "Cake Pops", når jeg egentlig skulle si noe om et budsjett.

Sikkert ingen som skjønte at jeg drev og surfet fra telefonen under bordet?

haha...

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 17:35   #25
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

I grunn ikke, men jeg skal se hva jeg kan få til. Jeg lager mye på slump og så blir det som det blir.

Tusen takk! Tenkte og bake de og ta med i en bursdag på lørdag.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 22:10   #26
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal vi se... Omtrent slik:

Mørke firkløverbrownies:

300 g smør
2-300 gram Firkløver
100-200 gram 70% sjokolade
6 store egg
3 dl sukker
6 dl hvetemel

(Smelt smør og sjokolade sammen og rør jevnt. Pisk eggedosis av egg og sukker. Bland sammen og rør i melet litt etter litt. Stek på 180 grader.)

Lag en vanlig glasur med mye sterk kaffe. (Melis, smør kaffe, og kakao.)

Stek kaken, avkjøl, smuldre opp og bland til en "deig" med glasuren. Trill kuler og sett på brett med bakepapir (silikonbakepapir fungerer veldig bra). Sett i fryseren. Når jeg lager "voksencakepops" så stikker jeg ikke i pinne.

Smelt mye 70% sjokolade og tilsett kokosfett til den er nokså tyntflytende. Dypp kulene i sjokoladen, legg tilbake på brett og dryss over hakkede nøtter og havsalt.

Gammel 07-11-13, 22:14   #27
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min venninne lager noen himmelsk gode for voksne med Baileys i. :sikle:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 20:04   #28
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jippi, vi klarte det

Jeg lagde gulrotkake i dag, kantene av kaken smuldret jeg og blandet jeg sammen med toppingen til kaken - satt kulene i fryseren og nå har vi hatt på rosa sjokolade. minsten som er litt skeptisk til nye ting, synes de ble skikkelig gode og samboeren (som liker det meste av søtt) likte dem også godt

Morsomt. De kunne sikkert blitt finere ved å få enda litt rundere kuler og litt mer rennende sjokolade. Skal legge ut bilde Takk for hjelp

Gammel 09-11-13, 23:06   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Årh, de så himmelske ut, Niobe! Må lage en lignende versjon snarest. Både jeg og mannen elsker havsalt og sjokolade sammen.
En annen ting som er lurt å nevne, om noen ikke vet det, er at om kakene er frosne når de dyppes i sjokolade (gjelder også konfekt ol) så blir sjokoladelaget penere og tykkere. Det stivner veldig fort i et litt tykkere lag. Så resultatet blir best om kakegreiene eller konfekten er frossen når man dypper.

Gammel 11-11-13, 16:45   #30
Nip

Standard

Jeg glemte helt å ta med mobil/kamera så fikk ikke tatt bilder av de. Men mamma tok ett

De ble visst veldig gode ifølge de som smakte på dem

Gammel 11-11-13, 17:57   #31
Kahlan

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Mørke firkløverbrownies:

de der skal jeg lage til jul, mmmmmmm så gode de så ut

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.