|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynner dere å bake til jul?Eg kjøper pepperkakedeig frå IKEA som vi kjevlar ut ein søndag i desember. Krumkaker og kransekake får eg av mamma og så kjøper eg litt småkaker på bakeri. Ferdig! Eg trur mamma baker krumkakene og kransekakene sånn ca 1.desember. Anar ikkje når bakeriet bakar
|
|
|
#22 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Når begynner dere å bake til jul?Advensthelgene.
|
|
|
#25 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynner dere å bake til jul?Baker litt i desember, og de blir spist mens de er ferske og fram mot jul. I jula er vi så mette av sene fellesfrokoster og middager, at lysten på småkaker ikke finnes i det hele tatt. Småkakene (to-tre sorter), blir kun tatt fram ved besøk. Tar oss heller litt julesnop om vi får lyst på litt søtt. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Når begynner dere å bake til jul?Begynner? Vi er ferdige! *interiørbloggeroghusmoremne* |
|
|
|
|
|
#30 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Når begynner dere å bake til jul?I år blir det når vi får kjøkken igjen. Desember altså.
|
|
|
#32 |
|
Fortynnet
|
Sv: Når begynner dere å bake til jul?Jeg syns IKKE sånne tørre kaker er like gode i ukevis, ikke i det hele tatt. Julebaksten skal være fersk, det som ikke kan fryses baker jeg stort sett den siste uka før jul. Sist redigert av Filifjonka : 10-11-13 kl 20:30. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Når begynner dere å bake til jul?Jeg baker heller i flere omganger, ja. Jeg synes også julekaker og den slags er best ferske. Og så er det jo bakingen jeg koser meg med i desember. Julegavene vil jeg være ferdig med først.
|
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynner dere å bake til jul?Vi baker bitte-lille julaften og pynter pepperkakene lille julaften. Det er en veldig hyggelig tradisjon og setter julestemningen.
|
|
|
#35 |
|
|
Sv: Når begynner dere å bake til jul?Det blir nok i desember her også. Vi skal ha hjemmejul og gjester i år, så da må vi ha litt mer kaker enn i fjor. Jeg skal nok prøve å få unna litt gjærbakst før den tid, det er jo greit å fryse ned.
|
|
|
|
#36 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Når begynner dere å bake til jul?
Sånn er det her også. Baking er ikke bare for å ha velfylte bokser, men mest for kosen sin del. Vi koser oss med både bakingen og vi spiser en god del av julebaksten før jul.
|
![]() |
|
|